• frugan2010

Lokal Gävle Forum?

Hej alla gävlebrudar!

Jag kan inte hitta en lämplig lokal för vår fest som kommer att vara i gävle. Soldathemmet är fullbokat så det är uteslutet. Kan någon tipsa om lokal, gärna centralt, som innehåller kyl och porslin?

Har någon varit i Forums lokal som ligger ovanför café spegeln? Erfarenheter och pris??

• Svar på tråden Lokal Gävle Forum?
  • CeKe

Hej! Tyvärr har jag ingen aning. Men jag tror Humlan 66 varit på jakt tidigare, så hon har kanske lite bättre koll...

• starfish

böna hembyggdsgård finns ju, inte så stort dock.
    hille ip är rätt ok, lite tråkig men går att fixa till. inte jättestor heller men bra utemöjligheter.

börshuset har jag hört talas om men ingen aning om hur det är. har dock ett nummer dit. 026-510061

vi har hyrt valhalla i sandviken. kostar 3000 över en helg.

• frugan2010

Tack!
    Det verkar vara lite svårt att få tag på lokaler här i trakten. Jag får fortsätta leta helt enkelt. Börhuset har jag oxå hörts nämnas flera gånger. Men jag tror inte att de hyr ut längre. Men man kan ju alltid ringa och kolla. Tack för tipset!

• BröllopJuli2010

Kolla Hille Hembygdsgård. Där ska vi ha festen! Vi är 88 personer och får plats bra. Dom har tallrikar och bestick men jag vet inte hur mycket tyvärr. Det är en gullig lokal efter Hillevägen.

• frugan2010

BröllopJuli2010

Vad betalar ni för den lokalen? Och hur ser väggar och så ut, jag är lite kräsen när det kommer till lokaler som envisas med att ha orangemålade väggar och furustolar.. Så är det neutrala färger på interiör, bord och stolar?

haha, låter som en riktig bridezilla, men det känns viktigt för helhetsintrycket :D

• frugan2010

Vi ska också gifta oss den 17e juli så då går den lokalen också bort alltså :)

Men tack för tipset!!

• nikitakatt

Jag har varit på fest i forums lokal. Den va rymlig och bra tycker jag. Först ett ganska stort kapprum med två toaletter och en liten terass/balkong ute på taket. Från kapprummet kommer man in i köket som också var ganska stort om jag inte minns fel och in i det stora rummet som hade en scen längst in. Det stora rummet hade vita väggar och tak tror jag och bruna träbalkar i taket. Stolarna var i furu med armstöd och grönt tyg i sits och ryggstöd. Ingen aning om priset men jag tror inte det va så dyrt.. hoppas det var till nån hjälp!

• frugan2010

Jättebra hjälp! Tack så väldigt mycket. Hoppas det finns porslin med :)

• starfish
    frugan2010 skrev 2010-01-06 12:49:39 följande:
    Tack!Det verkar vara lite svårt att få tag på lokaler här i trakten. Jag får fortsätta leta helt enkelt. Börhuset har jag oxå hörts nämnas flera gånger. Men jag tror inte att de hyr ut längre. Men man kan ju alltid ringa och kolla. Tack för tipset!
    nej jag har ingen aning om de hyr ut längre. ringde aldrig och kollade då vi hittade annan lokal.
  • nikitakatt

Ja men porslin är jag rätt hundra på att de hade, tror inte de tjejerna som hade festen släpade med sånt. Och som sagt tror jag inte de betalade några stora summor heller =)

• Vinecooler

Ring medborgarkontoret 178000, de har lista på festlokaler att hyra. Men kolla Soldathemmet och deras hemsida, de kan få in återbud samt att de har endel preliminära som de kan pressa

Svar på tråden Lokal Gävle Forum?