• Varmiz

Använda skor....

Hej, alla å Grattis till att även ni står med förväntan i maggropen för bröllop detta år.

Vi har 2 barn och i somras när vi hade namngivning för sonen köpte jag ett par Esprit skor för 750 kr, inte för att priset spelar någon roll MEN tycker ni det är fel av mig att använda dem på vårt bröllop?

De är supersköna och snygga, gillar dem mycket själv och har bara använt dem vid ett tillfälle till. Problemet är väl mest att av de som var på namngivningen kommer de flesta även på brölloppet...

Vi kommer att gifta oss borgligt men troligtvis utomhus.

Försöker lägga in en bild på dem....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-05 19:42
    BILD FINNS I MITT GALLERI

• Svar på tråden Använda skor....
  • Alvs

Jag tror inte att så värst många lägger märke till vilka skor folk har på sig, jag gör det iaf inte . Självklart kan du ha skorna på ert bröllop, det är väl bara bra att de kommer till användning. Lycka till!

• smulansson

Tycker detsamma! Varför köpa nya bara för sakens skull när du tycker om de du har?

• pettan

Tycker absolut att du kan ha de skorna du redan köpt! Tror som sagt inte att någon kommer lägga märke till det och om de gör det så vad gör det?
    Hade jag haft ett par vita skor sedan tidigare som jag trivdes i och inte använd en massa gånger så hade jag haft dom och inte köpt nya!

• Önskebrunnen

Ingen kommer att se det,det viktigaste är att dom är sköna!
    Själv hade jag ombytesskor utifall jag skulle få ont i fötterna och det fick jag.Är oändligt glad att jag kunde byta skor och hade för övrigt en lång klänning så det var ingen som såg det, förutom att klänningen blev lite längre...

• fruMe

JAg har ett par exakt likadana som jag använt supermycket bla som gäst på 3 bröllop!!!!
    Tycker absolut att du ska ha dem!

• Trasan99

Jag köpte mina begagnade, inga problem! Se till att spara pengarna till det som verkligen känns viktigt i stället!

• Lyckliga013bruden

Jag vet en tjej som gifte sig i ett par gamla, ingågna, slitna, otroligt sköna gympa skor. Hon resonerade som så att ingen ser mina skor då jag har långklänning, och jag vill kunna dansa utan att trilla ovh få skoskav. Väldigt bra tänkt, tyvärr kommer jag inte tänka så, utan ta ett par obekväma skor som är snygga med klack så jag kommer troligtvis ramla bryta benen och få skoskav och blåsor och svullna fötter mm. Det är det jag förbereder mig på iaf.... =)

• dreams can come true

tycker verkligen att du kan ha dem! själv har jag ett par skor som jag hade på min mosters bröllop och på min studentbal, de ser ut som brudskor och tänkte att jag skulle använda dem igen. och vet du vad? har du hört talas om: something old, something new,something borrowed and something blue?

det är vad man skal ha med sig/på sig på sitt bröllop som brud och skorna kan vara ditt something old:)

bara ett tips

• Varmiz

Tack alla för era svar, så länge de även passar till den klänning jag vill ha så kommer det att bli de skorna.

• sockerr

Det är väl klart att du kan!! Det är ju dessutom ett par av de snyggaste vita skor jag nånsin sett... :)

• Varmiz

Sockerr: Tackar och bugar för din kommentar. JAg är ju väldigt nöjd med dem.

• KatjaB

klart du kan ha dem! sen om du tänker ändå att de inte känns "nya" och många sett dem kan du ju pimpa dem lite, tec en liten tygros på vristremmen gör ju att det är en helt annan sko

• Cessan78

Du kan absolut använda dom på bröllopet också.
    Själv kommer dottern att döpas i samma klänning som hon ska få ha på bröllopet (dopet är på alla hjärtans dag och bröllopet på midsommardagen) samt att jag låtit sy upp en klänning som matchar hennes som jag tänker ha som ombytesklänning efter ceremonin. Jag har ju ändå lagt 1200:- på den och gott om pengar har man ju inte så att man kan skaffa en till hur som helst.
    Inte ofta man har chansen att använda riktiga "finkläder" i den här stilen så då får man passa på när man har chansen tycker jag. Sen ska vi på ett bröllop helgen efter att vi gifter oss då sambons kompis gifter sig så då tänker jag använda den klänningen igen :D (tror jag iaf..)

Svar på tråden Använda skor....