• minimis

    Tjockt silverfärgat papper??

    Tänkte börja med inbjudningskort, färgtemat är silver/rosa. Någon som vet var man får tag i silverfärgat tjockt papper som passar till kort?

  • Svar på tråden Tjockt silverfärgat papper??
  • pettan

    Kolla på någon bokhandel tex Bokia! Jag köpte silverfärgat papper till insida på våra inbjudningskort, de vägde visserligen bara 110gram men de sa att om jag ville ha 220gram så kunde de enkelt ta in det!

  • Eftertioår

    Vi har också silver och rosa, och vitt som färgtema . Jag har köpt papper på Panduro, i silverpärlemo, jättefina! Dom är tjocka nog att funka som inbjudningskort, men är inte för tjocka för att inte gå i skrivaren. Skitbra!

  • marregus

    Eftertioår: Vilken typ av papper beställde ni från Panduro? Har också tänkt att beställa därifrån..

  • Eftertioår

    Jag köpte i butik, det är ett 10-pack för 59 kr. Ska kolla på webben om jag hitter det så återkommer jag.

  • minimis

    Åh dte är ju kanon! Härligt med alternativ! Kikar på calligraphen.se men det är ju galet dyrt. Även att vi kan sväva ut med korten, men jag förstår inte vitsen med att betala så dyrt för lite papper!

  • PlusBrud

    Hej

    Vi ska ha färgtema svart, silver och vitt och köpte silverpapper 120g på Panduro (www.pandurohobby.se/pan/IboxServlet&OPT=GET&AID=680254).

    Tyckte det var lagom men vi kommer ha ett tjockare svart papper bakom för att få lite karton-känsla över det hela.

    Mvh Annette

Svar på tråden Tjockt silverfärgat papper??