• Sebastiána

Ja, och så var det det där med musik... Behöver tips på trubadur/duo/coverband

Bröllopet äger rum i Hässleholm så musiker både från Skåne och södra Småland kan vara intressant. Jag har lyssnat på en del, kommer tyvärr inte ihåg vilka nu, men inget passade oss. Antingen är de för dyra (vi har egentligen inte råd med mer än 5000 , eller också gillar vi inte rösten - gärna en kille med lite rockröst, inte för ljus. Ett band hade allt, utom det att alla låtar de spelade lät som dansbandslåtar, spelade inge roll om de spelade Beatles eller Credence.

Någon som har tips? En hel del sidor hade demolåtar i Quicktimeformat och det funkar inte på vår dator, men om någon skulle tipsa om en sådan artis kan man ju be om demo i ett annat format.

• Svar på tråden Ja, och så var det det där med musik... Behöver tips på trubadur/duo/coverband
  • Sebastiána

Vi gillar röster som: Björn Skifs, Tove Jarnek, Sonja Aldén, Loise Hoffsten, Michael Rickfors och liknande. INTE såna som typ Sofia Källgren eller "Idol-Ola".

• fru raring

Jag kanske kan hjälpa dig, jag har anlitat en del musiker till andra fester tidigare. Det finns en sida som heter festfolk.nu där artisterna har musikfiler och ibland också videofiler. Den använder en egen spelare, så det fungerar även om du använder t ex firefox.

Spontant kommer jag att tänka på Björn Nilsson, som har en väldigt rockig röst och spelar lite mer modern musik. Men inte åt dansbandshållet! :) Han kommer iofs från Göteborg, men han kanske kan åka?..

Använder man bakgrunder så får man ju ganska mycket musik för pengarna, om man säger så.

Annars finns ju goa Andi Joseph också förstås.

Hoppas att det var till någon hjälp!

• bigbongo

In stereo är ett rockigt coverband som spelar på bröllop.
    De utgår från Lund.
    Gå in & kolla deras hemsida.... www.stereo.zoomin.se

• Sebastiána
    bigbongo skrev 2010-01-07 10:21:45 följande:
    In stereo är ett rockigt coverband som spelar på bröllop.De utgår från Lund.Gå in & kolla deras hemsida.... www.stereo.zoomin.se
    De kanske är bra, synd bara att de inte har demos på hemsidan.
  • Sebastiána

Det är såå svårt att hitta band! Egentligen räcker det med en riktigt bra coverduo. Lokalen är inte så stor, det blir nog konstigt med fler än 2-3 personer på scen.

Fler tips tas gärna emot!

• Doris

Puffar lite....

Jag vill också få tips om en bra coverduo, 2-3 pers.

Sebastiána: Hur gick det för er? Vem valde ni? Blev det bra?

• Doris

Vi kommer att vara i Malmö. Hoppas du kan komma med tips!

• Nikkita

Vi ska oxå gifta oss i Malmö & är ute efter en coverduo el. trubadur! Så puffar oxå lite här då Glad

• johantornqvist

Ok, Elin-Louise Ahlberg kan jag rekommendera. En mycket duktig sångerska från Skåne, bifogar hennes showreel här nedan och även en länk till hennes hemsida. Hon jobbar även med showgrupper, så beroende om ni önskar 2-3 personer på scen kan hon hjälpa till. 

www.elinmusik.se/

Hoppas att detta kan hjälpa er, varmt välkommen att höra av er igen om ni undrar över något.

Med vänliga hälsningar 

Johan Törnqvist 

• finafia

TWOSOME....www.twosome.se....Helt tokbra band!! Vi gifte oss i fredags utanför Ystad o det var kanon!! Dem ligger bra i pris dessutom!! O så e dem galet trevliga!! :D Prata med Jonas eller Magnus...Lycka till!!

Svar på tråden Ja, och så var det det där med musik... Behöver tips på trubadur/duo/coverband