• aikidoaasa

    Sy egen väska.

    Jag har funderingar på att sy en egen liten väska till mitt bröllop.
    Jag har (ännu) inte sett någon som fallit mig i smaken som inte kostar typ 1500 kr. Det betalar jag inte för en väska som man inte kan använda till så mycket mer.
    Men då vill jag hitta ett trevligt mönster att utgå ifrån när jag gör den. Någon som har några bra tips?

  • Svar på tråden Sy egen väska.
  • FiaLottaoälsklingen

    beror på hur väskan ska se ut. jag ska nog sy en väska som en påse typ med snören som handtag. har inte hitta nåt mänster utan tänkte göra eget

  • aikidoaasa

    Tack för tipsen... men tyvär så var ingen av matildas väskor riktigt i min smak. Det var typ alltid något som jag ville ändra. Så jag tror nog att jag vill sy en själv ändå.
    På det sättet kan jag göra den som jag själv vill.

  • Kribban

    Har bestält väska och skor från MAtildas och fördelen där är att man kan typ ändra på allt! Jag har förmen från en väska och låsspänne från en annan och egen färg. Skorna har jag typ ändrat allt på  {#lang_emotions_laughing} Klack från en, häl fån en annan, tån har jag också ändrat på.. Det är dessutom inte ens dyrt, skorna gick på 550:- och väskan 260:- Servicen är dessutom kanon!

  • Lilla Se

    Jag sydde en väska i samma tyg som min klänning. Väskan blev helt underbar! Jag sydde fullt av små, små glaspärlor över tyget (naturligtvis inte på botten), den blev helt underbart. Det tog några timmar men det var värt varenda minut. Jag hittade ideén på nätet. En enkel modell, med cirkulär botten och sedan cylinderformad, men med en kanal sydd fyra cm från toppen, så jag kunde sätta i ett sidenband upptill så man "drog ihop den". sidenband till "handtag"

Svar på tråden Sy egen väska.