• medz
    Äldre 28 Dec 17:37
    7410 visningar
    8 svar
    8
    7410

    Gangsterbröllop

    Hej hopp!

    Jag satt och funderade lite..

    Vad tror ni om ett temabröllop med gangstertema?

    Dvs. lite "Gudfadern" över det hela.. Maffia, vita linnekostymer osv.

    Vore väl fett att göra en vinter?

    Ngn som haft detta eller ska ha detta eller varit med om detta på ngt annat sätt som vill dela med sig av bilder osv?

    Mvh M

  • Svar på tråden Gangsterbröllop
  • KatjaB
    Äldre 28 Dec 18:41
    #1

    kolla in det här bröllopet, kanske ni kan få lite inspiration ifrån..
    www.facebook.com/album.php&id=564301690&l=22b553ea69

    www.facebook.com/album.php&id=564301690&l=5e75208b81

    www.facebook.com/album.php&id=564301690&l=9bbb6a3328

  • Martin­aa
    Äldre 28 Dec 20:16
    #2

    Ett par som var med i "Ullared" skulle ju ha bröllop med Gudfadern-tema, haha!

  • Just Me
    Äldre 28 Dec 21:38
    #3

    Åh detta är ngt vi oxå pratat löst om!!
    Vore superkul o väldigt "oss" då vi älskar Gangster filmer.
    Jag hade tänkt mig just en sån slöja eller vad man ska kalla som tjejen i fotoalbumen hade som KatjaB tipsade om.
    Italiensk mat och bröllopsvals till Gudfadern tema-sången... Härligt skulle jag säga!!

  • KatjaB
    Äldre 28 Dec 21:41
    #4

    Det är lite åt det här hållet vi också tänkt oss, kanske inte just gangster men ett tema i hollywood-film anda, typ 30-40 tal.
    Jag ska ha fingervågor i håret och förmodligen en "birdcage veil" (sån slöja du pratar om), sambon ska ha kostym med väst, fluga, hatt och käpp. fickur med kedja. Bordsplaceringen blir med filmisar i rätt tidsålder, och så tänkte vi ha ett film quiz som relaterar till filmer som vi tycker om osv.
    Jättekul tema och man kan ju spinna hur mycket som helst på det

    Just Me skrev 2009-12-28 21:38:13 följande:


    Åh detta är ngt vi oxå pratat löst om!! Vore superkul o väldigt "oss" då vi älskar Gangster filmer. Jag hade tänkt mig just en sån slöja eller vad man ska kalla som tjejen i fotoalbumen hade som KatjaB tipsade om. Italiensk mat och bröllopsvals till Gudfadern tema-sången... Härligt skulle jag säga!!
  • Maalin­a
    Äldre 1 Jan 20:02
    #5

    Sorry, men jag tycker att det låter smaklöst... Lite som en maskerad för småungar..

  • MollyA­lex
    Äldre 1 Jan 20:49
    #6

    Tja

    Jag jobbar som makeupartist o frisör o när min vännina berättade för mig om bröllopet domplanerade så tyckte jag det lät grymt nice. Både hon o hennes make har anammat rockabilly stilen o det kändes hur naturligt som helst när dom valde ett sånt temabröllop.
    De gick in till Gudfadern temat, spelat på orgel, vackert o charmigt. Bruden bar en röd bröllopsklänning,jag hade gjort en 50-tals makeup, o rullat valkar i hennes annars löshängande hår.
    Brudgummen bar en gangseter/maffia stass, kritstrecks randig kostym med vit/svarta lackskor. Brudtärnorna hade små svarta fodral, o svart flor för ansiktet a la 40-tal. Marshalkarna hör till stilen psykobilly o hade sjukt coola frisyrer i den andan, o bar alla enkla svarta kostymer med svart slips o vit skjorta.
    På festen serverades thaibuffé o jellyshots!

    Coolt bröllop o inte ett dugg maskerad betonat om det kommer från hjärtat o e stilen de själva bär i vardags livet :)

  • Sebast­iána
    Äldre 14 Jan 11:24
    #7
    medz skrev 2009-12-28 17:37:16 följande:
    Hej hopp!Jag satt och funderade lite..Vad tror ni om ett temabröllop med gangstertema?Dvs. lite "Gudfadern" över det hela.. Maffia, vita linnekostymer osv.Vore väl fett att göra en vinter? Ngn som haft detta eller ska ha detta eller varit med om detta på ngt annat sätt som vill dela med sig av bilder osv? Mvh M
    Så alla bröllopsgäster måste införskaffa vita linnekostymer. Låter väldigt kravfyllt. Eller är det bara ni i brudföljet som kommer att klä er så och övriga gäster mer vanliga festkläder?
  • Sebast­iána
    Äldre 14 Jan 11:48
    #8

    Om jag ska ha en temafest får det bli när jag fyller 40 eller 50 - inte på mitt bröllop, men var och en känner ju själv vad som passar dem bäst.

Svar på tråden Gangsterbröllop