Dilemma!!!
Vet faktiskt inte hur jag hade gjort. Man vet ju inte hur det blir. Klänningen måste ju köpas bara dagarna innan, vet ju aldrig hur kroppen är efter förlossningen. Hur stora bröst man har? Om amningen fungerar? Om bebisen är nöjd eller skriker.
Din tilltänkta tärna kanske får ett barn med kolik, som bara skriker. Tärnan kanske inte sovit på flera, flera dygn.... uppsvullen och trött... och så ska hon "tvingas" (missförstå inte..) att vara pigg, glad och söt och fixa med bröllopsplanering, hålla tal... etc.. etc...
Njae... jag är nog tveksam. Inte till att hon vill vara tärna, det vill hon säkert, med jag vet inte om jag hade kunnat kräva vad som faktiskt krävs av en tärna, av en kvinna som nyss gått igenom graviditet och förlossning. Det är ju jättenära ert bröllop.
Men visst, det beror ju på hur "strikta" ni är mot henne. Jag menar, hon kanske inte "behöver" göra allt det där som tärnaor brukar göra. Hon kanske inte behöver hålla tal, följa med till frisören (kan kanske fixa sitt hår själv..), kanske kan ha en vanlig klänning, med lågskor, som inte sitter åt.... hon kanske kan dela ansvaret för möhippa etc. med någon.
Det går säkert om man absolut vill, men jag tror jag är för strukturerad och organiserad för att ha så många "trådar i luften". Man vet, som sagt inte, hur en kvinna reagerar efter förlossningen, och man vet inte vilken "sorts" bebis man får. Det går ju liksom inte att veta i förväg utan det kan man ju bara få reda på efter bebisen är ute.
Meeeen... lycka till!!!