• Vipps8­0
    Äldre 27 Dec 09:27
    2546 visningar
    10 svar
    10
    2546

    Jobbande småbarns mammor, hjälp mig

    Hejsan!
    ¨Jag har fått 2 barn tätt så jag hann aldrig gå tillbaka och jobba emellan dom. Nu har det gått 3 år ovh det är dags för mig att börjas jobba den 18e jan. den äldsta går redan på förskola men den minsta 1,5 ska nu skolas in.
    Jag mår så himla dåligt, har sån ångest för att börja jobba och lämna bort mina barn. Jag kan inte sova och bara gråter. Till saken hör också att jag är förskollärare, jag ska alltså lämna bort mina barn för att åka och ta hand om andras. finns det ngn som kan hjälpa mig se lite ljusare på det här?
    Kram Vipps

  • Svar på tråden Jobbande småbarns mammor, hjälp mig
  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 27 Dec 10:29
    #1

    Åh, jag förstår precis hur du känner! Jag skolade in min minsting när han var bara ett år (just fyllda året.) och det gjorde verkligen ont i hjätat. Började jobba och det gick ganska bra, barnen trivdes gott på dagis. Jag jobbade inom handels med mycket obekväma tider, så tillslut orkade jag inte mer. Fick knappt träffa barnen. Vad är det för liv liksom? Nu har jag sådan otrolig tur, att jag och min sambo har/hade ekonomisk möjlighet till att jag sade upp mig. Nu är jag "hemmafru" och är hemma med barnen. Funkar jättebra för oss, men jag kan känna ibland att jag saknar mina arbetskamrater.
    Finns både plus- och minussidor med att vara hemma!

    Hoppas att det snart känns bättre för dig. Tror att det känns mest jobbigt för dig nu i början, sen blir det lättare.
    Och barnen har det ju väldigt roligt på dagis!

    Kram

  • Äldre 27 Dec 12:10
    #2