• Turohel

När betalar man?

Hej!
    Jag var under dagen och letade efter förlovningsringar då jag inom en snar framtid planerar att gå ned på knä.

Jag var inne på Albrekts Guld och hittade faktiskt ett par ringar som jag tyckte var oerhört fina dessutom till ett riktigt bra pris. 7800 för två.

Min fråga till er är när man betalar för ringarna? Sker det vid beställningen eller då man hämtar ut dem efter leveranstiden på C:a tre dagar?

Med hopp om svar.

• Svar på tråden När betalar man?
  • Maria Adelé

Vi betalade våra ringar när vi hämtade ut dom.

• Trollmor 86

Vi beställde våra förlovningsringar på albrekts guld.
    Vid beställningstillfället var vi tvungna att lägga en handpenning på 500kr och resten när vi hämtade ut ringarna.

Leveranstiden var ca 1 vecka.

Man kunde betala hela summan direkt vid beställningen om man föredrog det...

• Turohel

Tack för era svar!
    Då traskar jag ner till butiken på lördag och beställer de två ringarna jag fastnat för.

Eftersom det hela ska vara en överraskning för min flickvän så kan jag inte spoila överraskningen genom att fråga efter fingerstorlek, vi bor för tillfället i två olika länder, nu kommer hon hem på en kortvisit och jag kan därför inte vänta med att hon kommer hem och därefter låna en ring och ta med den till butiken.

Hon är en ganska "normal" tjej, finns det ett mått som kan ses som en form av standard?

• Knuttis

Du får nog bäst svar på dina frågor i butiken, så utnyttja deras erfarenhet!

Lycka till!

• Knuttis

Har hon ingen familjemedlem/kompis i "sitt" land som du kan ringa och fråga om fingerstorlek? Någon där kanske kan luska lite :)
    Om inte så försök satsa på en för stor ring, det skulle i alla fall jag föredra. Då får man åtminstone på sig den, det är ju väldigt trist om den skulle fastna vid knogen.

• källerudd

Varför inte köpa en "låtsasring" (min m2b friade med en jätte söt leksaksring som gick att ändra storleken på, sen tittade vi ut ringar tillsammans) eller använda dig av en låne ring och sen beställa de ringar du tänkt när hon kan vara med och prova ut storleken så du får rätt storlek, tråkigt om hon måste lämna in den för att ändra storlek...

• Wiila

16-17 är väl annars ganska normalt? :S
    Det går ju att ta in/ut nån storlek om det behövs.
    Men som sagt, trist om den inte passar på en gång...
    Fråga på Albrekts. Dom kan säkert ge bra råd.
    Och Lycka Till! :)

Svar på tråden När betalar man?