• Malla och Mojje

Syster som är helt ointresserad av bröllopet!

Vad tråkigt det är när man har någon i sin närhet som bara inte bryr sig!

Min syster som även är en av tärnorna är så fruktansvärt ointresserad av bröllopet! Borde man inte tycka det är lite kul som syster? Har försökt be henne om hjälp med en enda grej för att inte belasta henne för mycket. Bad henne ringa ett telefonsamtal för över två månader sedan och har påminnt henne ca tio gånger. Idag ringde jag själv.

Hon frågar ingenting heller. Hon vet att jag varit och beställt klänning och hon har inte ens frågat hur den ser ut!

Som tur är har jag två andra tärnor som är helt underbara! Jag trodde i min naiva tillvaro att systrar delar sådana här grejer. Visst jag kan inte kräva att hon ska bry sig men jag är ändå lite förvånad! Och ledsen faktiskt....

Någon som känner igen sig??

• Svar på tråden Syster som är helt ointresserad av bröllopet!
  • Chris24

MEH! Varför beter hon sig sådär för?
    Klart ens syskon/familj ska vara gladast såklart men finns det nåt bakom det hela tror du?

• Sebastiána

Vem vet. Hon kanske har ångest för att hon inte är gift själ?

• Malla och Mojje

Vet inte, hon är fem år äldre och är inte gift men sambo. Har svårt att förstå att hon vill missunna mig glädjen för det...
    Även ifall hon skulle vara avundsjuk tycker jag att man får behärska sig - hon kan väl låtas som att hon bryr sig i alla fall!

Chris24 skrev 2009-12-17 15:07:20 följande:
    MEH! Varför beter hon sig sådär för?Klart ens syskon/familj ska vara gladast såklart men finns det nåt bakom det hela tror du?
  • Malla och Mojje

Ja kanske.. Men som sagt så tycker jag att hon får tänka bort det just nu....

Sebastiána skrev 2009-12-17 15:08:10 följande:
    Vem vet. Hon kanske har ångest för att hon inte är gift själ?
  • Moirie

Brukar ni ha en bra relation annars? Brukar hon vara intresserad av dig och ditt liv eller är det just bröllopet hon verkar ointresserad av?

• Malla och Mojje

Jag pratade med henne om att en av de andra tärnorna tyckte det skulle bli roligt och att hon gärna vill kolla upp vad de ska ha för klänningar och så. Då säger min syster: "Värst vad hon tar det där med att vara tärna på allvar!" Det hon egentligen säger är ju att hon själv inte tar det på allvar...

• Malla och Mojje

Vi har en ganska nära relation och har alltid haft det, fast när jag tänker efter så frågar hon sällan om hur JAG mår eller vill diskutera MINA problem eller tankar. Känns som att det är stort fokus på henne... Blir bara så väldigt märkbart just nu...

Moirie skrev 2009-12-17 15:16:04 följande:
    Brukar ni ha en bra relation annars? Brukar hon vara intresserad av dig och ditt liv eller är det just bröllopet hon verkar ointresserad av?
  • Superstarfia

Malla och Mojje skrev 2009-12-17 15:17:34 följande:

Jag pratade med henne om att en av de andra tärnorna tyckte det skulle bli roligt och att hon gärna vill kolla upp vad de ska ha för klänningar och så. Då säger min syster: "Värst vad hon tar det där med att vara tärna på allvar!" Det hon egentligen säger är ju att hon själv inte tar det på allvar...
    Men det är väl bara att insé att hon inte tycker att det är lika viktigt som du tycker, antingen så bestämmer du dig för att ha med henne trots att hon inte bryr sig, eller så dår du helt enkelt säga till henne att tyvär, jag vill inte ha dig med för du verkar inte bry dig..
  • Optimia

När ska ni gifta er då? Om dagen ligger långt fram i tiden kanske hon bara tycker att hon kan engagera sig lite senare, att det inte är någon brådska än, liksom.

• Moirie

Det låter som min pappa. "Värst vad det är mycket ståhej över det där bröllopet" säger han när vi har middag med både mina och BMs föräldrar. Svärföräldrarna blev helt paffa

Gläds åt de som tar det på allvar istället för att fundera på syrran. Om hon är ointresserad på allvar så tror jag inte det är så mycket du kan göra för att få henne mer aktiv. Om hon spelar ointresset för att dölja att hon är sotis eller för att såra dig på något vis så är det bättre att inte låtsas om det.

Svar på tråden Syster som är helt ointresserad av bröllopet!