• Hannaibröllopstankar

Färgtema...

Har problem med vårt färgtema. Jag ska ha grönt...och givetvis vitt. Nu är det jättesvårt att hitta tärnklänningar i grönt (och kommer inte att komma in till våren heller enligt dem ag frågat). Jag har inte lust att köpa dyra klänningar i en bröllopsaffär. Funderar nu på att köpa svarta klänningar till tärnorna som dom har tex en limegrön sjal till, grönt strassarmband osv. Min mamma höll på att tappa hakan när jag sa det, men är som sagt väldigt kluven. Jag vill gärna ha mitt äpplegröna tema ju. Har någon något annat förslag kanske, silver och vitt känns så kallt i maj.

• Svar på tråden Färgtema...
  • nano86

Funkar väl bra tycker jag.

Svart är finnt och sen nån sjal/skärt likande i riktigt härligt grön borde bli supersnyggt! Inte är det så svårt att hinna svarta klänning som sitter bra heller eftersom det finns så stort utbud.

• Trollmor 86

Finns det inga gröna tärnklänningar som ni kan hyra istället?

• Lyckliga013bruden

Finns säkert billigare gröna klänningar att beställa från utlandet. har du kollat på svenska nätbutiker hm.com ellos ??

• Eftertioår

Säger bara Ebay :)

Hittade några, vet inte om det är rätt färg eller stil men det finns massor

global.ebay.com/Princess_Green_Bridesmaids_Prom_Party_Evening_Dress_/250545642867/item

global.ebay.com/Cute_Green_Cocktail_Ball_Wedding_Bridesmaids_Dress/250545121095/item

global.ebay.com/9025_Bing_green_prom_cocktail_bridesmaids_uk_sz_4-6/280438847063/item

global.ebay.com/Cute_Green_Christmas_Evening_Prom_Bridesmaids_Dress_/250545622096/item

Lycka till!

• FramtidaFruSandberg

Jag vet hur dyrt det får vara men här är några tips (de kostar alla under tusenlappen plus frakt):

www.halens.se/ProductPage.aspx&mid=61&sort=0&dir=1

www.vivienofholloway.com/1950s-Halterneck-Satin/1950s-Halterneck-Green-Satin-Dress.html

www.vivienofholloway.com/1950s-Halterneck-Gingham/1950s-Halterneck-Apple-Gingham-Dress.html (den tycker jag är speciellt söt)

www.gojane.com/24017-formals-satin-bow-tea-length-dress.html (gojane har massa fler klänningar så titta gärna runt om du hittar fler)

Lycka till!

• Hannaibröllopstankar

Tack snälla för hjälpen.... Nu finns det allt lite hopp iallafall. Ni är beundransvärda!

• KatjaB

Du kan beställa från Kina också, då betalar du ca 500 kr per klänning. Antingen gör du som vi, skickar en bild på en klänning som de syr upp, eller så väljer du en ur deras sortiment. Vi beställer från millybridal som verkar vara mest populära av kinaföretagen iallafall här på bt

• Hannaibröllopstankar

Jag kan inte hitta klänningar som ligger runt 500kr på tex millybridal, alla som jag hittar ligger likvärdigt med brudklänningarna?

• L U N A

Hittar du inte gröna klänningar trots alla fina tips så tycker jag helt klart att du kan välja tex svarta klänningar eller bruna eller sandfärgade.... med gröna detaljer! Låter vackert och passande!

• KatjaB
    Hannaibröllopstankar skrev 2009-12-16 15:49:57 följande:
    Jag kan inte hitta klänningar som ligger runt 500kr på tex millybridal, alla som jag hittar ligger likvärdigt med brudklänningarna?
    jag mailade bild och fick priset 70 dollar för en klänning, det är ju ungefär 500 kr. Så mellan 500-800 kr får du nog räkna med där, beroende på vad du ska ha för något. Tärnklänningarna vi ska ha finns i mitt galleri om du är nyfiken
  • FramtidaFruSandberg
    KatjaB skrev 2009-12-16 17:43:44 följande:
    jag mailade bild och fick priset 70 dollar för en klänning, det är ju ungefär 500 kr. Så mellan 500-800 kr får du nog räkna med där, beroende på vad du ska ha för något. Tärnklänningarna vi ska ha finns i mitt galleri om du är nyfiken
    Var det den rosa med ros mellan brösten? Den är ju superfin. Vilket företag var det där du fick det priset? jag har också bara hittat klänningar från 100 dollar och uppåt annars
  • Hannaibröllopstankar

Katjab:

Jättefin tärnklänning.
    Var dessutom inne på din blogg och läste att ni ska ha utomhusvigsel, det ska vi också ha, i skogen.

Jag håller med dig om att man inte kan lita på det svenska vädret, men är det fint så är det väldigt fint. Att det regna kan ju hända, men hur stor är sannolikheten att det ösregnar? I värsta fall ska vi ha en eller ett par partytält eller pressenningar som vi får ha som nödlösning om himmeln mot förmodan skulle öppna sig.

Med tanke på musik och tal osv så tror jag inte att det är några problem heller, det kommer ju att vara tyst runtomkring. Jag vägrar sladdar och el i skogen! Vi ska ha fiol, gitarr och solosång ut i det fria.

Jag tror på det, det kommer att bli jättebra.

Lycka till!

Svar på tråden Färgtema...