• avtryck

Skriva ut egna inbjudningskort och hjälp, var hittar jag silvergem?

Hej alla brudar!

Ni som skriver ut era egna inbjudningskort, vilken färg har ni valt på texten i inbjudan? Jag har provat med grått - vilket jag tycker ser lite blekt ut, som att skrivaren är dålig - och svart, vilket jag tycker ser lite skarpt ut. Vill gärna ha en känsla av silver. Några idéer? Kan ett tryckeri kanske ordna detta?

Jag undrar också om ni har tips om var det går att köpa snygga silvergem? Gärna sådana som är V-formade.

TACK! :)

• Svar på tråden Skriva ut egna inbjudningskort och hjälp, var hittar jag silvergem?
  • lexiwed

Jag använde rött och grått i mina inbjudningar, men jag skrev ut dom på silverglänsande papper (eller pärlemorglänsande kanske) och då såg texten skimrande ut, så det grå såg ut som silver och det röda glittrade också! Svårt att få till silvertryck annars själv hemma... Men ett tryckeri kan säkert fixa det.
    Papprena som jag använde köpte jag på bokhandeln eller Gallerix där det finns sådana där ställ med A4, färdiga blanka kort och kuvert. Brukar finnas i en massa färger. Där fanns också dom skimrande A4-arken!

Silvergem kan du säkert hitta i en pysselbutik som har scrapbookingmaterial. Annars brukar dom kunna ta hem det åt dig.
    Kolla annars scrapsidor på nätet.

• avtryck

Tack för tipsen!

Ska prova ett annat papper och kanske kolla med något tryckeri.

Någon som vet var vi hittar ett tryckeri i Stockholmsområdet?

• avtryck

lexiwed: provade att skriva ut på ett glittrigt vitt papper och det blev jättefint, även med svart text :)

• lexiwed

Kul att jag kunde hjälpa till. Vi blev också nöjda med våra!

Svar på tråden Skriva ut egna inbjudningskort och hjälp, var hittar jag silvergem?