Nu skiter jag i det här!!! *Sur & arg på svärmor*
Vi gifter oss nästa sommar, & idag ska (skulle) vi ha skickat ut våra julkort med "save the date" text.
Vi har väntat med att berätta för svärmor & svägerska just för att vi vet att de inte kan hålla tyst & vi vill ju överraska alla med vad som är på G. Svärfar kommer vi inte kunna berätta för förrän alla korten är lagda på lådan...
Iallafall så fick svärmor & svägerska veta i fredags kväll då hon skulle komma för att vara hos oss över helgen. Egentligen hade vi tänkt berätta nu idag innan vi skickade ut korten & just innan de for hem. MEn som vanligt är svärmor så himla nyfiken & läser i ALLA papper som ligger framme, tom så viker hon upp papper som är ihopvikta. Iallafall hade vi gjort iordning hennes kort så hon skulle få läsa, men gömt det (på ett väldigt lätt ställe att hitta) men ja ja tänkte vi - hon får veta nu. Blev såklart jätteglad & vi satt & pratade om bröllopet på kvällen. Förutom spydiga kommentarer över att "vi då alltid ska vräka på", "gift blir ni ju iallafall", & jag förstår ju nu att hon sett fram emot att få baka bullar (?!), hjälpa till med maten etc etc så blev hon ju lite sur när vi sa att vi tänkte anlita en restaurang. Sen började hon tjata om vad vi önskade oss. Nja, vi kommer avsäga oss presenter för vi vill verkligen inte ha något. Då blir hon ännu mer sur - & tom vid nästa dags frukost tar hon upp det igen. Vi säger än en gång att vi vill inte ha något utan vi kommer isf önska oss bidrag till festen/ resepresentkort eller biståndshjälp tex. Då säger hon att sånt kan man inte önska sig utan det är ju så opersonligt & det kommer hon aaaaaldrig att göra. Men hon har istället kommit på att vi har ju ingen riktig matservis!!!
Iaf tänker vi, hon får väl smälta det hela så blir det säkert bättre. Hon är barnvakt över dagen då vi åker för att julhandla. Min sambo säger åt sin syster & mamma & nu får de inte berätta för någon för vi vill berätta själva. KOmmer hem sent igår kväll varpå svärmor efter en stund säger; "ja tror ni inte att "grannen" lyckades få reda på era bröllopsplaner."
Dessutom har hon mage att skylla det på vår 4 -årige son!!! Jag vet att han skulle knappast bara sådär komma på att vi ska gifta oss (då vi inte ens informerat barnen!) Frågade henne vad hon hade sagt då? "ja vad skulle jag svara? Men jag berättade aldrig vilken kyrka för det tänkte jag att ni fick berätta själva..." Grannen är till råga på allt ännu en som inte kan vara tyst så jag antar att nu vet alla inom 2 mils radie om det här...
Så nu har jag tappat lusten för bröllop & tror jag skiter i att skicka ut save-the-date, avbokar kyrkan & drar iväg till Mauritius (lr något annat härligt ställe) & gifter mig där UTAN att berätta för någon!
Gahhh - vad irriterad jag är!!!