• Mamsellen på smällen

    Frosta grenar/kvistar till bordsdekoration?

    Vi gifter oss den 9 januari, inte så lång tid kvar nu!
    Idag har jag frostat ljuslyktor (penslat på lim, senast doppat i strösocker). På borden ska även Marimekkoskålar finnas med ljus i och murgröna runt ljuset. Skålarna kommer att vara den största modellen, i frostat glas. Kommer att lägga in bild i mitt bildgalleri.
    På borden vill jag även ha något mer. Har funderat på murgröna som man kan spraya på något, så det ser frostat ut, eller om man ska plocka in kvistar och små grenar, pensla på lim och sedan strö över eller doppa i strösocker.
    Någon som gjort så med grenar och kvistar?

  • Svar på tråden Frosta grenar/kvistar till bordsdekoration?
  • meee

    fins frost spray, ni vet när man ser på fönstren hur det är imma som frusit.. ser lite krakilerat ut.. jättefint på blad :)

  • fromheretoeternity

    Kommer inte sockret smälta när man tänder ljusen?

  • KatjaB

    jag gjorde så med blåbärsris. (utan blad) plockade i naturen och tog på mig plasthandskar och kletade in hela grenarna i genomskinligt lim. lade allt i en icakasse och hällde strösocker och lite glitter i, knöt påsen och ruskade om. Sen fick de ligga och torka på tidningspapper.
    Blev verkligen jättefint och kostnaden minimal.

  • Mamsellen på smällen
    fromheretoeternity skrev 2009-12-14 19:28:54 följande:
    Kommer inte sockret smälta när man tänder ljusen?
    Nej, sockret smälter inte! Det gnistrar bara och blir så fint!

    Låter väldigt fint med blåbärsris, det måste jag testa.
    Tack för tipsen!
  • Sebastiána
    KatjaB skrev 2009-12-14 19:33:12 följande:
    jag gjorde så med blåbärsris. (utan blad) plockade i naturen och tog på mig plasthandskar och kletade in hela grenarna i genomskinligt lim. lade allt i en icakasse och hällde strösocker och lite glitter i, knöt påsen och ruskade om. Sen fick de ligga och torka på tidningspapper.Blev verkligen jättefint och kostnaden minimal.
    Kanske något att pynta med till julen
  • Summer2010

    Mamma brukar spreja grenar med fusksnö spray som dekoration vid jul/vinter. Funkar jättebra och blir riktigt snyggt :)

Svar på tråden Frosta grenar/kvistar till bordsdekoration?