blir lätt generad! Tips?!
Jag blir lätt generad och alldeles röd i ansiktet. Skulle vilja ha en lätt naturlig sminkning, men vill inte se konstig ut på bröllopskorten. Finns det någon hjälp mot detta?
Jag blir lätt generad och alldeles röd i ansiktet. Skulle vilja ha en lätt naturlig sminkning, men vill inte se konstig ut på bröllopskorten. Finns det någon hjälp mot detta?
Jag kan inte hjälpa dig med sminkningen men att rodna lätt känner jag igen. jag försöker just nu vänja mig av vid detta och har märkt att ju fler gånger jag gjort något dessto mindre generad blir jag ju av att göra samma sak. Nu kan man ju inte gifta sig om och om igen, men låt en vän öva på att ta foton av dig så att du vant dig vid situationen. Lycka till!
Okej, det var ett bra tips, det måste jag fösöka mig på...
Fotografen kommer väl efterbehandla bilderna? Om du nu skulle vara knallröd så hoppas jag att hon/han fixar till det.
Hej,
Jag har haft samma sak, att jag blir väldigt lätt rödflammig i ansiktet i lite "stressande situationer". Mitt tips är att hitta en foundation som är tunn och som du trivs i (jag har ID Bare Minerals för tillfället). Foundationen täcker egentligen inte så mycket eftersom jag lägger på ett tunt lager men det ger mig en trygghet i att OM jag skulle bli röd så syns det inte och på så vis så blir jag inte röd längre
Hej hej!
Att bli generad är väldigt vanligt, speciellt om man inte känner sig riktigt bekväm med sitationen, eller när man har många ögon på sig. För att dämpa röda toner som rodnad, är det bra att ta en lite gulare foundation på. Ta sedan ett neutralt löspuder på för att få hela makeupen att hålla hela dagen.
Hej,
Ett tips är att prova bare minerals smink, ger en jätte fin lyster i ansiktet och är relativt täckande utan att man ser spacklad ut, du kan också lägga på flera lager och sluta med en finish som ger fantastisk lyster. Mkt bra tips om att låta ngn fota dig för att öva på situationen. Ofta blir man bara rödare för att man blir nervös för att man skall bli röd. Att känna att man kontrollerar situationen kan du träna på på många olika sätt! Inpränta att det skall gå bra så gör det det! Lycka till
Jag har hört talas om en serie av Clinique som hjälper just hud som lätt blir blossig. Kanske något värt att kolla upp? Serien - som består av krämer av olika slag samt ett mineralpuder - heter Redness Solutions och en länk till produkterna finns här:
www.clinique.com/product/CATEGORY20210/PROD14394/Skin_Care/Redness/index.tmpl
Hoppas att det kan hjälpa dig.
Du behover inte spackla hela ansiktet utan dutta pa lite extra foundation just dar du blir rod, tex kinderna.
Sen kan du ju alltid valja svartvita bilder ocksa om du gillar ett foto men du ser knallrod ut. Du kommer inte blossa hela dagen sa jag ar saker pa att du kommer fa en hel del fina fargfoton med.
Som nagon sa sa har clinique speciella produkter for blossande hy, sa har aven lancome. Tank pa att de produkterna ska anvandas kontinuerligt sa de funkar inte om du bara tar pa dem i samband med brollopet utan borja isafall anvanda dem redan nu.
Satsa på en ordentlig grund så är det inga problem. Det finns jättebra underlag som inte ser "fejkade" ut på. Prova dig fram i någon butik, eller ta hjälp av kunnig personal.
Antar att du tänkte sminka dig själv till bröllopet? Vill du ha fler tips så hör gärna av dig.
Lycka till!