• nu gifter vi oss

Axelbandslös klänning m korsett - vad har ni under?

Jag skulle vilja ha en mjuk korsett, de som har en massa namn typ bustier, torslett mm. Eftersom klänningen har korsettsnörning känns det lite overkill att ha en riktig korsett under också.

Men jag vill ändå ha nånting ju. Och jag vill ha nåt snyggt och BEKVÄMT av bra kvalitet. Någon som har rekommendationer, alltså har provat/köpt någon bra?

Bor i Sthlm förresten, om det finns att prova i butik vore det ju toppen också.

• Svar på tråden Axelbandslös klänning m korsett - vad har ni under?
  • Aleta

Jag hade ingenting under, klänningens korsett räckte, dessutom var den så otroligt lågt skuren i ryggen att i princip ingenting hade funkat till.

• Lyckliga013bruden

När jag skaffat min klänning tänker jag gå till en underklädesbutik och prata med dem där.

• nu gifter vi oss

Aha...hmmm... Jag har fått rekommendationer att gärna ha nåt under. Jag ska iofs ha en Maggie Sottero och de är ju kända för bra kvalitet på korsetten och att den verkligen sitter på plats. Det skulle ändå kännas bra med nåt snyggt, tunt och bekvämt att ha under och som sitter där när mannen knyter upp korsetten på hotellrummet... ;) Han har ju aldrig sett mig i nåt annat än mina gamla vanliga bh:ar o trosor liksom.

När jag provade klänningar i butiken hade de en mjuk tunn sak som var väääldigt låg i ryggen. Höll lite på plats men skyddade väl mest klänningarna tror jag.

• MrsRobinson

Jag har tänkt att ha en freebra som klitrar fast på brösten.
    Jag har inte testat det ännu men det ska tyligen funka ganska bra är kanske inte det sexigaste dock.

• Jojjo82

Jag hade ingen bh på mig under min korsettklänning, men det var för att jag inte kunde hitta någon som passade... Det funkade dock jättebra att vara utan, för korsettlivet i klänningen höll behagen på plats. Kom bara ihåg att snöra klänningen hårt över höfterna, så håller den sig uppe och rasar inte ner.

• Aleta

Jag tetsade med freebra, men den satt inte, mina bröst var för stora helt enkelt.
    Jag körde bara med sådana där siliconbröstvårteskydd. De finns i form av blommor, hjärtan osv.

MrsRobinson skrev 2009-12-09 13:19:29 följande:
    Jag har tänkt att ha en freebra som klitrar fast på brösten.Jag har inte testat det ännu men det ska tyligen funka ganska bra är kanske inte det sexigaste dock.
  • lemonbird

Jag rekommenderar uniquebra (superbra) ihop med axelbandlös bh, om det går.

Hade torselette med mjuka skenor som böjde sig utåt/framåt efter man suttit ner. Ska du ha torselette gå omkring med underklänning och klänning, sitt ner osv och se att det funkar. Min kostade 1300:- och förstörde hela min hållning, såg tjock ut från sidan fast man inte är det inte så kul!

• KatjaB

de hade torseletter på brudklänningaffären i stan, de var välidgt tunna och följsamma men satt bra och var fina på. Dessutom var de jättelågt skurna i ryggen just för att funka under alla klänningar.

• nu gifter vi oss

Kanske är bättre att gå till en brudaffär då än en underklädesaffär? Siktar in mig lite på mellandagsrean...

Jag vill ha en "hel" sak som tex torslett alltså inte nån slags genomskinlig bh eller annan bh - för det behövs egentligen inte pga klänningens superba korsett.

• nu gifter vi oss

När jag bildgooglar på torsolette ser jag att det är en sån jag menar, vill nog ha hela kitet med strumpebandshållare också. Men nu kom sambon och kollade vad jag surfade efter och sa att han vill jag har svart! :D Klickar man på "bröllop" vid underkläderna är det ju baaara vitt. Jaja, om nån vet om en snygg och skön torsolette som är lågt skuren (se min klänning i galleriet om du är nyfiken vad den ska passa under) så länka gärna! Eller tipsa om butik.

Svar på tråden Axelbandslös klänning m korsett - vad har ni under?