• Vi2010

Sömmerska i Stockholm

Hej!

Är det ngn som kan tipsa mig om en bra sömmerska/skräddare i Stockholmsområdet? Vill sy upp min brudklänning efter egen design. Gärna ngn som inte är alltför dyr.. ska ha en enkel, kort klänning och vill inte betala mer än 5000:- för arbete och material..

• Svar på tråden Sömmerska i Stockholm
  • Leilani

Hon är bra men det man måste tänka på är att du behöver detaljerade bilder av klänningen och dess detaljer då hon skickar beställningen utomlands. Det enda hon gör själv är små ändringar så du kan inte påverka klänningen efter du lämnat in beställningen. Men hon har låga priser och är pålitlig

• ranya

Sen finns det www.milagrodenahrin.se på östermalm. Hon kan va lite dyrare men grymt duktig. Hon har sytt upp klänningar till nobelfester m.m.

• Malin

En brud jag fotade hade fått sin klänning uppsydd hos en thailändska i Sundbyberg, vet inte vad hon heter, men du kan säkert fråga runt.
    Hon var verkligen otroligt billig, och bruden fick välja både tyg och designa modellen precis som hon ville. Tyget beställde sömmerskan från thailand. Klänning var otroligt egen och verkligen skitsnygg! Det totala priset blev hälften mot om hon hade hyrt eller köpt en färdig modell.

• Pingstdagen2010
    FotografMalinSydne skrev 2009-12-21 19:11:50 följande:
    En brud jag fotade hade fått sin klänning uppsydd hos en thailändska i Sundbyberg, vet inte vad hon heter, men du kan säkert fråga runt.Hon var verkligen otroligt billig, och bruden fick välja både tyg och designa modellen precis som hon ville. Tyget beställde sömmerskan från thailand. Klänning var otroligt egen och verkligen skitsnygg! Det totala priset blev hälften mot om hon hade hyrt eller köpt en färdig modell.
    Kommer du ihåg vad hon hette?
Svar på tråden Sömmerska i Stockholm