• goann

Kan jag kolla ut ring innan han ens friat? Jag vill bestämma ring själv :)

Jag har en undran.

Jag tror att det snart kommer ett frieri och har försökt hinta om att det finns sk låneringar m.m.
    Han har frågat i en butik vilken ring jag gillade men då fann jag ingen som var fin.
    Såg på internet och guldfynds hemsida ett par ringar som jag ville ha :)
    Frågan är om jag kan visa dessa för honom vid något bra tillfälle eller är det fräckt? :)

Hjälp mig :)

• Svar på tråden Kan jag kolla ut ring innan han ens friat? Jag vill bestämma ring själv :)
  • Chris24

Hahaha, gulligt

Nja, du kan väl vänta tills han friar så kan du iaf "spela" överaskad, haha! Nej men sen får du ju välja vilken ring du vill ha ändå eller hur?

• goann

Men jag tror att han kommer köpa ringar som han gillar och han tror jag gillar. Det är det som är ett problem.
    Jag vill välja själv för vi har inte samma smak riktigt ;)

• Chris24

Haha, men skulle han verkligen våga det? Har han bett dig och om din åsikt om vissa ringar? För isf kan du ju liksom riktigt tala om för honom att du gillar denna och denna liksom, eller? Förstår du vad jag menar?

• goann

Han har frågat lite allmänt, inte om vissa ringar så det kan bli hur som helst :)

• Chris24

Hahaha, du känner ju han bäst, skulle han reagera på nåt sånt tror du?

• iregnet2010

jag hade samma bekymmer... vill ju att han skulle fria och "överraska mig" samtidigt som jag inte riktigt helt var säker på att han visste vilken typ av ring som passade mig. Jag hintade en del men då blev han sur (jag kände att varje gång jag förde ring på tal så sköt han upp frieriet med någon månad eller två...) så till slut slutade jag tjata (efter att ha iallafall gett honom mitt ringmått, färg på guld och att jag ville ha en solitär...resten var upp till honom.

Och han valde den finaste ringen i världen (tycker jag lite så där subjektivt ) helt min stil. Jag menar, de ska ju ändå gifta sig med oss, lite cred får vi ge till dem om hur väl de känner oss ....

men som sagt jag förstår ditt dilemma..

• Yavannakémentari

Är det inte bäst att prata med honom? Att säga att du, när/om ett frieri kommer, vill välja ringen själv?

• Valda

Jag hintade och lite väl stark och min sambo sköt upp frieriet i 4 ÅR!!!! Men nu äntligen, så i lördags friade han.
    Jag vet att han varit orolig för vilken ring jag skulle gilla, och det slutade med att han köpte på "öppet köp" Han betalade en handpenning och om jag inte skulle gilla den var det bara att byta till nåt annat. Tror att de brukar göra så, för att det inte ska bli "fel". Annars finns det ju en hel del frieri-gåvor, som vissa butiker "presenterar" för de blivande makarna. Och det tycker ju jag e smart. Men som sagt, det är svårt om inte de i butiken gör det....

• goann

Han vet inget om min storlek, det vet jag inte heller.
    å vi har inte samma smak... undrar om jag inte ska visa honom mina sparade favoritet på datorn ;) Fast man vill nog se dem i verkligheten och inte bara på skärmen.

• lecaroline

Låt tidningar ligga framme och ringa in de ringar du tycker är riktigt fina så kanske han förstår att han ska välja en av dem
    Då blir det en liten överaskning i alla fall

Svar på tråden Kan jag kolla ut ring innan han ens friat? Jag vill bestämma ring själv :)