• Svar på tråden Uppdatera Facebook-relationen i kyrkan?
  • lillalyckan

    hihihi nä det blir nog inget med det. Men när vi förlovade oss beättade vi bara det för typ två-tre personer. Alla andra fick veta det av facebookstatusen. Efter vi ändrade status tog det ungefär 3 minuter innan det fanns 4 sms på mobilen. Efter ett dygn hade vi över 60 kommentarer på facebook. Ett mycket effektivt sätt med andra ord


  • Martinaa

    Men herregud, vad otroligt fånigt egentligen! Visst, uppdatera ni era statusar, men inte i kyrkan!! Tycker jag...

  • Moirie

    Jag tycker det är något väldigt tragiskt med personerna i artikeln. Vad är det som gör att de avbryter sin vigselceremoni för att uppdatera sin Facebook-status? Finns det ingen stund i livet som man kan få njuta av ögonblicket med den man älskar, utan att skrika ut varenda detalj (inte så banal i detta fall förstås) om sitt privatliv på internet? För mig känns det som det i den stunden var viktigare för dem att bli uppmärksammade än de löfte de skulle ge.

  • Paper Feed

    Hur kommer ens tanken på FB upp när man står och precis har gift sig? Nä, som Moirie säger så finner jag det också lite tragiskt.

    Men för dessa två kanske datorer och internet utgör en stor del i deras liv och de såg det som en kul grej, vem vet.

  • lecaroline

    Man måste ju vara väääldigt självupptagen om man gör något sådant.
    Undra hur många som verkligen brydde sig som var inne på facebook. Själv hade jag ju dem nära mig i kyrkan

  • Thinkerbelle

    nei, det passer iallefall ikke for meg.. øyeblikket kommer aldri tilbake, og jeg vil heller "være tilstede" og nyte det!

  • KatjaB

    fast jag tror nog inte att det handlade om annat än att de ville göra en kul grej, typ som när folk gör en annorlunda entré till kyrkan eller en "tokrolig" dans som i de allra flesta fall är nog mest kul för brudparet.
    Vet inte om jag själv som gäst skulle tycka att det vore så vansinnigt kul att se en dans två tre låtar där brudparet "spexar"

  • heartsonfire

    Exakt, det såg ut som en kul grej som passade dem. Deras nära och kära skrattade ju gott. Jag ser inget tragiskt i det.

  • Chris24

    Näää, det var ju stört kul tycker jag! Hahaha, klockren och rolig sak, inget seriöst o iom prästen visste det så var det som KatjaB sa, en annorlunda sak som när folk dansar in i kyrkan, hahaha.

    Sen eftersom folk o släktingar framför allt skrattade så känner dem ju sin släkt o visste dem skulle se det som en rolig sak också, "typiskt dem" kommentarer efteråt säkert!

  • Moirie

    Ok det är en harmlös grej och det var säkert ingen i deras bekantskapskrets som blev störd av detta men jag undrar hur mycket man kan skoja till en vigselceremoni innan det bara blir spex och trams av det hela? Kanske är jag en ovanligt allvarlig tråkmåns men för mig är det viktigt att det blir en högtidlig stund i kyrkan när vi ger varandra löften för livet.

    Men jag retar upp mig extra mycket på facebook i detta för jag tycker det verkar som så många människor är mer intresserade av att uppdatera hela världen på vad just de (universums mittpunkt) gör hela tiden, snarare än att leva livet. Om det man gör inte är viktigare än att man kan uppdatera sin facebookstatus samtidigt så var det nog inte så viktigt...

  • Chris24
    Moirie skrev 2009-12-14 10:30:46 följande:
    Ok det är en harmlös grej och det var säkert ingen i deras bekantskapskrets som blev störd av detta men jag undrar hur mycket man kan skoja till en vigselceremoni innan det bara blir spex och trams av det hela? Kanske är jag en ovanligt allvarlig tråkmåns men för mig är det viktigt att det blir en högtidlig stund i kyrkan när vi ger varandra löften för livet. Men jag retar upp mig extra mycket på facebook i detta för jag tycker det verkar som så många människor är mer intresserade av att uppdatera hela världen på vad just de (universums mittpunkt) gör hela tiden, snarare än att leva livet. Om det man gör inte är viktigare än att man kan uppdatera sin facebookstatus samtidigt så var det nog inte så viktigt...
    Nja, alltså du läser in i det för mycket kan jag tycka, det är nog inte så det är riktigt och sen så tycker ju dem människorna som gör det på så vis eller nåt annat vis som tex med dans, tycker ju tydligen att det är helt OK och dem omkring dem finner inte det omoget eller inte skoj på nåt sätt.
    Så vem är då VI och säga annat?

    Du får visst ha din åsikt såklart och jag min och dem deras men jag tycker det är inget och lägga ner energi på, att anse att det är fel osv. Det är ju en kul grej egentligen och dem blir ju gifta och vigda i kyrkan ändå med en präst och allt. Och om prästen tycker det är en kul grej eftersom han gick med på det från början så är det väl inget fel kan jag tycka, i det hela.
  • Sebastiána
    Moirie skrev 2009-12-14 10:30:46 följande:
    jag undrar hur mycket man kan skoja till en vigselceremoni innan det bara blir spex och trams av det hela?
    Kan hålla med lite där!
Svar på tråden Uppdatera Facebook-relationen i kyrkan?