• SessanC

Färg som passar både brunetter och blondiner (tärnor)

Hej!
    Funderar på vad för färg jag ska ha som accentfärg... Vitt och..?
    Funderar på en cremevit/vaniljvit bukett rosor med små lila ängsblommor insprängt, men passar lila både brunett och blondin? Mina tärnor är nämligen en av varje
    Har ni tips på andra färgkombinationer?

• Svar på tråden Färg som passar både brunetter och blondiner (tärnor)
  • FramtidaFruSandberg

Hårfärgen är inte enbart det som avgör vad de passar i. Ta med tärnorna ner till närmaste tygaffär och håll upp olika nyanser mot dem för att se vad de egentligen passar eller inte passar i

• Moirie

Kan du inte be tärnorna prata ihop sig?

• Nordiskbrud

Beror väl mer på hudtonen än håret vad man passar i. Visst håret spelar in men det är inte avgörand. Jag passar tex inte i rosa medans min kompis som också är brunett passar perfekt i det.

• Niini

Hårfärgen har väldigt lite o göra med vad man passar i. Det finns sk. färganalys där man indelas i höst/vinter/vår/sommar beroende på bl.a. hudton och dessa innehåller då olika färger (vinter som jag är ex. har många mörka färger). Men ljusgrönt och blått tycker jag de flesta passar i :)

• passionsblomman

Det är som sagt inte hårfärgen som avgör. I min familj är vi alla mörkhåriga. Pappa och jag klär bra i varma färger medan min mamma och syster passar bra i kalla färger. Jag och syrran kan inte ha samma toner alltså om det ska vara optimalt. Hon vore jättefin i en lite skarp lila medan jag hade behövt att den åtminstone hade mycket rött i tonen så den inte blev iskall.

• SessanC

Hmm... Jag vet att brunetten är "höst" enligt en färganalys, och misstänker att blondinen är "vår" eftersom att hon själv säger, och jag håller med, att hon inte passar i kalla färger...

• passionsblomman

Höst och vår är de som har varma färger i sin skala, medan vinter och sommar har kalla. Är det alltså en höst och en vår bör nu kunna hitta färger som någorlunda passar båda. Lila är dock inte en färg för någondera.

Kanske kunde någon lite gyllene ton av nougat eller en varm grå ton vara ett alternativ. Jag antar att et är tärnklänningarna u funderar över?

• sigma

Håller med "Malla och Mojje", du kan säkert hitta en grön nyans som båda passar i! Då kan du ändå ha dina lila accentblommor i buketten så länge där finns nåt grönt blad också =)

• SessanC

Ja, det är tärnklänningarna

Tack för era svar!

Har funderat på grönt, tycker dessutom att grönt ät väldigt vackert! Ska höra med dem vad de tycker
    Apropå täror, ska de ha egna buketter?

• SessanC

Eller... Vilken färg tror ni hade passat båda, förutom grön? Som även hade varit vacker som accentfärg (inte rosa!)

• passionsblomman

Grönt är ju som regel en varm färg så just i det här fallet borde det ju gå bra. Däremot är det definitivt inte så att alla klär i grönt. Drar den gröna tonen åt blått så funkar det möjligen.

Dina lila blommor som inslag i buketten kan du förövrigt ha nästan vad än för färg du väljer till deras klänningar.

Många har särskilda tärnbuketter till tärnorna. Det jkan vara alltfrån en mindra kopia av brudens bukett till en enlkare som matchar, eller bara någon enstaka blomma. Det är däremot absolut inget måste med tränbukett.

sigma skrev 2009-12-03 20:46:11 följande:
    Håller med "Malla och Mojje", du kan säkert hitta en grön nyans som båda passar i! Då kan du ändå ha dina lila accentblommor i buketten så länge där finns nåt grönt blad också =)
  • SposaRoma

Varsin ton av lila/ljuslila då?

Då är de ju i samma accentfärg som din bukett, men de har varsin ton av färgen i fråga.
    När en av mina bästa vänner gifte sig och hade två tärnor, så hade jag på mig ljusgrönt som passade mig och den andra tärnan en mer mossgrön som passade hennes hår och hud perfekt.

Svar på tråden Färg som passar både brunetter och blondiner (tärnor)