• Alexxx­i
    Äldre 2 Dec 12:15
    2282 visningar
    4 svar
    4
    2282

    hårbortagningsvax yves-rocher!!

    Jag är så besviken!! Brukade köpa ett vax ifrån YvesRocher som va SUPER!!

    Aloe Vera salon wax heter det.

    Man värmer det i micron, tar ut, "brer på" området som ska vax och det stelnar på några sekunder och tar bort ALLT hår. Spelar ingen roll hur små eller tunna hårstrån, det rensar helt.

    Så till min fråga, är det någon som vet vart man kan köpa liknande? Jag vet att det finns "Brazilian wax" på Kicks och dem ställena men det är inte riktigt samma sak. Dem där stelnar inte som denna gör, den blir som stearin.

    Är så besviken=( Någon som kan rekommendera nåt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-02 12:23
    Får tillägga att dem förmodligen har slutat tillverka den i Frankrike eftersom här i Sverige har man inte fått in den mer.

  • Svar på tråden hårbortagningsvax yves-rocher!!
  • Sebast­iána
    Äldre 2 Dec 12:18
    #1
    Alexxxi skrev 2009-12-02 12:15:27 följande:
    Jag är så besviken!! Brukade köpa ett vax ifrån YvesRocher som va SUPER!! Aloe Vera salon wax heter det.Man värmer det i micron, tar ut, "brer på" området som ska vax och det stelnar på några sekunder och tar bort ALLT hår. Spelar ingen roll hur små eller tunna hårstrån, det rensar helt.Så till min fråga, är det någon som vet vart man kan köpa liknande? Jag vet att det finns "Brazilian wax" på Kicks och dem ställena men det är inte riktigt samma sak. Dem där stelnar inte som denna gör, den blir som stearin.Är så besviken=( Någon som kan rekommendera nåt?
    Eftersom du är besviken antar jag att de slutat sälja det. Jag visste inte ens att de hade sånt vax. Jag använder Brasilian till benen just för att det är så smidigt, men det är ju lite dyrt.
  • Alexxx­i
    Äldre 2 Dec 12:20
    #2

    Japp, missade att skriva att dem slutat göra den.

    Den va riktigt bra, 2 för 185:- tror jag och dem höll skitlänge. Lika stor som Brazilian om inte större.

    Vad kostar den du har då? Såg den för 120 på nån sida igår.

  • Mlle M
    Äldre 3 Dec 16:27
    #3

    Finns ett Brazilian-vax på Åhlens som heter Andrea, det är super!

  • Alexxx­i
    Äldre 3 Dec 16:32
    #4

    Mmm det e det jag menar kallar den för Brazilian wax men det heter nog Andrea ja, hehe.

    Men har för mig att dne kletar, eller gör den inte d? D va längesen jag använde den.

Svar på tråden hårbortagningsvax yves-rocher!!