Rimligt pris för slöja, underkjol mm?
Hej alla brudar!
Jag ska börja kolla på slöja, underkjol & allt tillbehör till klänningen men har ingen aning om vad det bör kosta. Någon som vet?
Hej alla brudar!
Jag ska börja kolla på slöja, underkjol & allt tillbehör till klänningen men har ingen aning om vad det bör kosta. Någon som vet?
underkjol vet jag att man kan hyra för 400-500kr i de flesta butiker (fast jag tänkte köpa min hos mathildas fest, då kostar den iaf 500kr). Slöjor tror jag är väldigt olika beroende på material och storlek. Vad räknar du mer som tillbehör?
hej !
him jag har ännu inte köpt något men allt beror på vart man köper och hur modellen ser ut..min vän köpt sin underkjol för 1000 kr och slöjan för 3000 kr... det e rätt så mycket pengar, men slöjan var 3 m lång och med broderingar på kanterna...den är riktigt vacker.
kolla tradera.. där kanske du kan fynda
Min slöja kostar 500:- en modell som går ner till midjan och så är det små pärlor i den. Underkjolen hyr jag på samma ställe som jag hyr klänning, att hyra underkjolen kostar 150:-
Mirey: Jag betalade 2700 för underkjol, tiara och smycken på Drottninggatan brud & Fest. Och förresten bröllopet blir 6:e feb ist för mars. Paniiiik. Prästen sa att han inte viger under fastan. Kom han på för två veckor sen. Visst gifter du dig under fastan??
Jag skippar slöja men har fyndat en jättefin underkjol på tradera för bara 300 kronor. Helt ny!
Tack för svaren tjejer! Jag kanske hyr underkjol då...
Berri, d va en dyr slöja!!
Ranya, herregud den 6e feb???!!! Snacka om panik! Hur långt har ni kommit? Ja vi ska gifta oss under fastan. Prästen sa att de viger inte första o sista v i fastan... men många reagerar på att vi fick gifta oss då, 27 mars!
Mirey,
Ja jag vet väldigt dyr men den är jätte vacker går inte o beskriva =)
Jag har bokat min istanbul billjet och åker ditt om någon månad för sy upp min drömklänning =) kommer köpa slöjan och skor och underkjol och allt som tillhör klänningen där borta.
Min slöja kommer att kosta mellan 800 och 900 kr och kommer att vara 2 eller 2,5 m lång. Tycker det är ett helt ok pris och den är enkel och vacker och finns här om nån vill se www.tiaror.se/sloja.htm
Berri, va roligt! Hoppas allting går bra! Hur ska din klänning se ut? Bild?
Stellastella, vilket nr är d på slöjan? Får upp en massa på samma sida.
Jag har inte riktigt bestämt mig ännu men någon av de tre sista 2811 3125 eller 3225 blir det!
På hemsidan Mathildas fest går det just nu att köpa en underklänning (gjord för klänning med släp) för 500kr (tidigare 900kr) Ett tips! Har själv beställt den och väntar nu på avin från posten...kan knappt bärgam mig!