• lyckan­s lycka
    Äldre 1 Dec 09:57
    1442 visningar
    5 svar
    5
    1442

    namnbyte betalning

    Stämmer detta? Om jag ansöker om att ta ett släktnamn och det inte går igenom så får jag inte tillbaka dom 1500:- jag betalat till PRV?

  • Svar på tråden namnbyte betalning
  • Fru i juli 2010
    Äldre 1 Dec 10:17
    #1

    Jag tror inte man får tillbaka pengarna, men jag är inte säker! Ring eller maila PRV för att verkligen få ett bra svar! Vi ska göra samma sak... Det är bara att hålla tummarna att det går igenom, vi är så inställda på det namnet nu! :) Föresten varför skulle vi får tillbaka pengarna - de har ju gjort ett jobb åt oss i alla fall... eller?

  • Framti­daFruS­andber­g
    Äldre 1 Dec 17:33
    #2

    Jag har uppfattat det som att man inte får pengarna tillbaka. PRV har ju i vilket fall som helst gjort en prövning (vilket väl är det som kostar?) så då borde de behålla pengarna oavsett

  • lolca
    Äldre 1 Dec 17:50
    #3

    Man får inte pengarna tillbaka. Utan de har du förlorat i så fall om du inte får igenom ditt namnbyte

  • Hjarta­fró
    Äldre 1 Dec 20:45
    #4

    Varför betala och gå via PRV, när man kan göra det gratis via Skatteverket? Eller vill du ta ett så gammal namn att det inte går på det sättet?

  • lyckan­s lycka
    Äldre 1 Dec 22:05
    #5

    ja det är ett gammalt släktnamn


    Hjartafró skrev 2009-12-01 20:45:56 följande:
    Varför betala och gå via PRV, när man kan göra det gratis via Skatteverket? Eller vill du ta ett så gammal namn att det inte går på det sättet?
Svar på tråden namnbyte betalning