• April 99

budget tills på dukar till runda bord tack!

Vad kan man göra när lokalen har runda bord, hade tänkt köra knoppa lakan för att hålla budget nere, men det var innan jag visste att en del av borden är runda. smarta tips som kräver minimal ansträngning för både plånbok och mig :)

• Svar på tråden budget tills på dukar till runda bord tack!
  • giz83

hmmmm'

de där va en bra fråga, men har du symaskin så kan du ju lätt sy om de dukar som ska vara till de runda borden.

e själv inte så bra på att sy, men det är ju lätt att klippa till runda dukar från knoppa lakanen...och om de riskerar att bli för små med ett lakan så går det lätt att sy ihop två å sen klippa.

det är svårt det där....när man inte riktigt vet hur man ska lösa de...men ajg hoppas att du hittar ett svar på ditt problem även om jag kanske inte va till så mycket hjälp...

*kärleken är evig*
  • April 99

mmm...jag är inte alls kompis med symaskinen tyvärr...därav behöver jag tips...blir iaf 6 runda bord så de behövs nått smart och smidigt...vill inte köpa massa dukar till runda bord men vill att de ska vara vita.

• giz83

men har du nån snäll vän eller släkting som kan sy då?

fråga snällt om de kan hjälpa till!

*kärleken är evig*
  • KatjaB

Kan du inte köpa dubbellakan då? De kostar en slant mer än knoppa förstås, men förmodligen billigare än dukar. Eller kolla ebay, där finns ju allt

• BlomAnna

kan man inte bara sy ihop två knoppa lakan per bord då? kostnaden blir visserligen dubbelt som du tänkt från början...

Köp billig lakansväv annars och sy

• KatjaB
    BlomAnna skrev 2009-11-29 21:14:53 följande:
    kan man inte bara sy ihop två knoppa lakan per bord då? kostnaden blir visserligen dubbelt som du tänkt från början...Köp billig lakansväv annars och sy
    inte så snyggt med en söm rätt över bordet kanske, men det skulle ju kunna funka med en fyrkantig duk över så att sömmen döljs.
  • BlomAnna
    KatjaB skrev 2009-11-30 10:29:36 följande:
    inte så snyggt med en söm rätt över bordet kanske, men det skulle ju kunna funka med en fyrkantig duk över så att sömmen döljs.
    Ja fast jag tror itne det syns när man dekorerat och dukat, det brukar bli rätt fullt på borden.
  • KatjaB
    BlomAnna skrev 2009-11-30 14:30:25 följande:
    Ja fast jag tror itne det syns när man dekorerat och dukat, det brukar bli rätt fullt på borden.
    Mmm, kanske det. Beror ju på hur petig man är
  • SofieochJamie

Vi ska hyra dukar för 100kr/st. Dukar till runda bord brukar vara fyrkantiga, de behöver absolut inte vara runda. Du kan ju sy ihop två lakan, de blir lite för stora då men det kan man ju klippa och folla om, inget svårt. 220x220 brukar dukarna vara till runda bord. Men tänk på att knoppa lakanen är gansk tunna så bordet syns igenom.

Svar på tråden budget tills på dukar till runda bord tack!