• giz83

Ullared! någon som har varit där o shoppat inför bröllopet?

Är det någon av alla ni underbara brudar här inne som har varit o shoppat inför bröllopet som har några tips på saker man kan tänkas hitta, göra fynd osv osv osv

jag funderar nämligen att ta me mig mina tärnor på en tripp ner dit (bor i sthlm) några månader innan det är dags för att shoppa det som kan tänkas behövas!

men jag är lite besviken på deras hemsida där det inte finna något specifikt om vad de har...=(

men älskar affären och vill verkligen åka dit!

så kom igen tjejer!!! nån som har någe bra tips?!

*kärleken är evig*
  • Svar på tråden Ullared! någon som har varit där o shoppat inför bröllopet?
  • rottizz1

Jag var där...
    Där finns ju det mesta, men det beror ju lite på vad du är ute efter. Ge några förslag så kan jag kanske hjälpa dig

• giz83

ljusstakar

tyger

ljus

dekorationer i allmänhet!

om man får fråga, så skulle jag vilja veta;

vad betalade du för allt? och vad köpte du?

*kärleken är evig*
  • rottizz1

det är ju över 2 år sen jag gifte mig så jag minns inte vad det kostade. vet att jag köpte ljus, dekorationsstenar, scrapbooking grejer osv... Det är ju väldigt billigt där men att åka ända dit från stockholm bara för att köpa lite ljus osv vet jag inte om jag hade gjort. Det du nämner finns ju på ikea också. Ska man däremot göra en kombinerad resa och även handla sånt som inte hör bröllopet till tex kläder, leksaker, köksgeråd osv osv så skulle jag åka- för där finns som sagt allt.

• giz83

jo men det var något i den stilen jag tänkte mig...att kombinera...

för ja skulle defenitivt inte åka dit bara för att handla inför bröllopet. det är det inte värt! för då kan jag ju som sagt åka till ikea istället.

men jag vill verkligen åka dit igen för det är ju som du säger, de har allt där!!!

och priserna är ju helt underbara

*kärleken är evig*
  • charmed84

vi har köpt engångs champange glas. Vi ska bjuda på detta utomhus så det kändes rätt med engångs. Det fanns flera modeller att välja på. Köpte även en hel svarta foto album jag ska göra till gästbok. Men jag åkte skulle inte åka dit enbart för att köpa bröllops saker.

• Rufsas

Nu bor jag iofs i Göteborg och har därför hyfsat kort avstånd till Ullared. Men jag och mina tjejkompisar åkte dit för några veckor sedan för att handla julprylar. Är man ett gäng och delar bensinkostnad samt ser det som en mysig dag med tjejerna tycker jag lätt att det är värt det. OBS! Gör en inköpslista innan - fungerade kalasbra för mig! Ska definitivt köpa dekorationsgrejer där.

• JBB

Vi har enbart hunnit med att köpa diamanter (15,90kr) i glas och tvålrosor (9,90kr) från Gekås. Men vi kommer längre fram att köpa blockljus, glasskålar, servetter etc. Man hittar mycket billigt där.

• Fröken Strössel

Jag var där i somras och måste säga att jag blev riktigt besviken. Hittade nästan ingentging av det jag tänkt köpa till bröllopet. De inköp som gjordes var lite ljus och plastglas men det skulle jag lika gärna kuna köpt någon annanstans känns det som.

• Anniis

Dem har engångskameror om du ska ha det för typ 30kr/st

• Trollmor 86

Det är lite olika vad de har för utbud. Ibland har de allt ibland har de inget.. Nu har de mest julsaker och leksaker. Men det är ju för att det är jul snart..

• JollyO

Var där för någon vecka sen för att kolla efter bröllopsgrejer. Allt jag köpte till bröllopet var jättefina stora glasburkar med lock att ha på godisbuffén. De kostade 14 och 12 kr.
    I övrigt kostar plastmuggar, pappersdukar, ljus mm ungefär som det gör på ÖB eller Rusta. Fördelen är väl att allt finns på samma ställe och att det är fina varianter.

Visst har de ljuslyktor och fat och sådant men inget som passade till vårt tema. Men de tar ju in andra saker till våren... :)

Jag tycker att det är en jätterolig resa när man tar med tjejerna sådär och helt klart värt det! Iallafall från Göteborg..!

• lecaroline

Vi köpte massor med ljus, marshaller, servetter till bordet och sedan till tårtan + papperstallrikar till tårta och plastskedar.

Vi hittade fina marshallhållare som man sticker ner i jorden.
    Vitt ogrästyg som gardiner (blev jätte bra)
    Lite plastblommor
    mönster sax
    ståltråd
    häftstift, nålar
    snöre
    mm mm mm mm

men vi bor ju i gbg

• giz83

hej alla och tack för alla underbar svar...mycket tacksam

men jag håller med den som säger att det kanske inte är nån ide att åka dit nu, om man nu inte ska handla julklappar o sånt också...vår resa blir nog i april maj tror jag...

men vi har inte bestämt det än.

och klart man gör en inhandlings lista! annars är ju risken att man glömmer nått elelr bara handlar för handlandets skull! iof kan de va kul de me...hihi

men inte när man har ett mission...hihi

jag har för mig attd et var någon som skrev att de hittat fina kort där...men som sagt, vi får se och lista ska göras...

hoppas allt går bra för er och planeringen o allt annat och ha en jätte bra helg allihopa!

kram kram

*kärleken är evig*
Svar på tråden Ullared! någon som har varit där o shoppat inför bröllopet?