• varelse

2011-11-11 Save the date?

För att föregå våra inbjudningar funderar jag på att om ungefär ett år skicka ut sådana "save the date"-kort. Detta funderar jag på eftersom vi gifter oss på ett datum som jag tror kan bli populärt på flera håll, samt att det infaller på en fredag.

Hur hade ni gjort i min situation? Save the date eller inte? Man kan ju skicka ut inbjudningarna mycket tidigare också, men det känns som om det är lätt att de kommer bort då.

Har någon annan använt sig av Save the Date-kort? Fyllde det någon bra funktion för er?

• Svar på tråden 2011-11-11 Save the date?
  • PHE

Känns det bra för dig så blir det jättebra.

• Niini

Har också funderat på save the date-kort eftersom vi gifter oss på våren och det kan hända att folk annars har arbete, resor eller liknande inplanerat..

• varelse

Jag såg att man kan beställa magneter i visitkortsstorlek på Vistaprint.se och funderade på om det kunde vara något. Det är alltid bra med saker man kan sätta på kylskåpet så att man ser dem lite då och då! ;)

• Trollmor 86

Vi gifter oss i Augusti 2010 och kommer ge bort save the date korten i julklapp och därav släppa bomben av bröllop.

Sen kommer vi skicka ut de riktiga inbjudningarna i mars/april.

Varför vi skickar ut save the date kort är för att vissa i våra släkter alltid har massor inplanerat flera månader innan och inbjudningskorten känns lite väl tidigt att skicka ut så tidigt. Därför kändes det bäst att skicka ut information om datumet för bröllopet redan nu så de kan ta ställning om de vill komma eller ej utan att ha massa inplanerat redan.

• varelse

Nu har jag bestämt mig för att vi också ska skicka ut save the date. Eftersom det är en fredag, och vi också har en massa släktingar som tenderar att vara upptagna mer eller mindre jämt! Det är nog lika bra. Det blir sådana visitkortsmagneter. Tror det är en bra grej att ha saker på kylskåpet, för då ser man dem oftare. ;)

• pludie

Jag sitter och pillar på mina nu och tycker att det är toppen eftersom det tar bort stressan att allt ska vara fördigbokat och klart innan vi skickar inbjudningar!

• varelse

Det låter som en bra idé! :) Vårt är i och för sig redan bokat... hehe. Men vi vill ändå inte skicka ut inbjudningarna för tidigt, för då finns det risk att folk tappar bort dem etc. Papperssaker är lätt hänt att det slinker med i källsorteringen när man rensar bland all annan post med reklamblad och allt vad det heter. ;)

Svar på tråden 2011-11-11 Save the date?