• mölnlyckebrud 09

Annonsera vigseln?

Hej alla som går i giftas planer:)

Jag undrar om ni ska sätta in en annons i tidningen angående eran vigsel?
    Det var en av punkterna i den bröllopsboken som jag har.

Jag vet att många gör det men-
    alla som man vill ska komma har man ju redan bjudit...

• Svar på tråden Annonsera vigseln?
  • soon and very soon

japp, därför gör inte de flesta det.

• FramtidaFruSandberg

På gotland brukar man sätta in en annons innan för att man ska skriva vilken tid som det är brudvisning, men vi (släkten kommer från gotland men vi bor inte kvar längre) tänkte inte ha det så. Vi känner ju inga som skulle vara intresserade av en brudvisning, annat är det om man känner halva bygden men bara bjöd några.

• CeKe

vi funderar på att göra det. Vi kommer att gifta oss i min hemort. När jag vuxit upp, har jag spenderat en massa tid tillsammans med många av mina föräldrars vänner och bekanta, då de hittat på en massa tok tillsammans i familjerna under åren. Däremot är de inte med på våran gästlista (då skulle vi få ett gigantiskt bröllop...), men samtidigt står det ju alla fritt att närvara vid vigseln. Däremot är det ju lite svårt om de inte vet om den, så därför fundrar vi, eller i a f jag, på det. Tror att det är rätt många som skulle komma till vigseln i o med det, som sen inte är med på kvällen, då alla ju tycker det är kul ´med bröllop

• Sebastiána

Det beror på om ni vill att även många som inte är bjudna på festen ska komma till kyrkan.

• Werty
    CeKe skrev 2009-11-29 10:13:25 följande:
    vi funderar på att göra det. Vi kommer att gifta oss i min hemort. När jag vuxit upp, har jag spenderat en massa tid tillsammans med många av mina föräldrars vänner och bekanta, då de hittat på en massa tok tillsammans i familjerna under åren. Däremot är de inte med på våran gästlista (då skulle vi få ett gigantiskt bröllop...), men samtidigt står det ju alla fritt att närvara vid vigseln. Däremot är det ju lite svårt om de inte vet om den, så därför fundrar vi, eller i a f jag, på det. Tror att det är rätt många som skulle komma till vigseln i o med det, som sen inte är med på kvällen, då alla ju tycker det är kul ´med bröllop
    Håller med, vi kommer att göra så. Gifter oss också i min hemstad och jag skulle bli jätteglad om folk som vi inte bjudit ändå vill komma på vigseln. Mina föräldrars vänner som man vuxit upp med och så...
Svar på tråden Annonsera vigseln?