Bra vigselförrättare i Malmö?
Hej!
Har ni tips på någon bra vigselförrättare i Malmö?
Vi fick en lång lista av kommunen, men på den framgår väldigt lite om personerna i fråga.
Hej!
Har ni tips på någon bra vigselförrättare i Malmö?
Vi fick en lång lista av kommunen, men på den framgår väldigt lite om personerna i fråga.
Jag hade samma problem som du, visste inte heller vem vi skulle välja från den lååånga listan av vigselförättare. Jag frågade mina föräldrar och de rekommenderade följade personer (OBS detta är mina föräldrars högst personliga åsikter om personer som de har varit i kontakt med på ett eller annat sätt).
Kent Andersson
Birgitta Nilsson
Annelie Philipsson
Stefan Lindhe
Jag och min man valde Kent Andersson, socialdemokratiskt kommunalråd i Malmö kommun (de allra flesta borgerliga vigselförättare är politiker). Vår vigsel kändes både speciell och väldigt personligt, delvis tror jag att det berodde på att det var första gången för Kent som vigselförättare, så vi har ganska nervösa alla tre :)
Jag kan varmt rekommendera Kent Andersson, han är genomtrevlig, lugn och stabil som person och har en stor portion lågmäld humor.
Tack Helen och Johan!
Min fästman bokade alldeles nyss in Jan Swärd! Hoppas det blir minst lika bra som med Kent Andersson! Härligt att ni fick en lyckad vigsel!
Jeg er dansk men skal giftes med min svenske kæreste, og jeg vil gerne vide hvad jeg gør når jeg har modtaget listen over vielsesförrättare. Vi vil gerne holde vores bryllup hemmeligt og ønsker derfor ikke at have vores egne vidner med. Det er muligt i Danmark, men er det også det i Sverige og hvordan gør man det i såfald?
os2: Om ni inte ska ha några egna vittnen, brukar rådhuset kunna hjälpa till. Då måste ni nog dock viga er på just rådhuset/stadshuset. Om ni ska vara nån annanstans än på rådhuset och inte har egna vittnen (det ska vara 2 st) så vet jag inte. Men det skadar ju inte att ringa och fråga någon av vigselförrättarna på listan. Kanske de har varit med om samma sak förut.
Tillykke!