• Fraiche

Vit klänning med svarta broderier som gäst?

Behöver lite råd... Jag har köpt en klänning som jag älskar och vill ha på en kompis bröllop. Den är knälång och vit med svarta broderier och ett svart band i midjan. Tänkt ha en svart bolero till. Är det okej att ha vitt om det inte är helvitt? Vad tycker ni? Om ni vill se klänningen finns den på www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10001_10001_008010230985_-1
    Tacksam för svar så att jag inte gör bort mig!

• Svar på tråden Vit klänning med svarta broderier som gäst?
  • Alexxxi

Är det inte säkrast om du frågar din vän?

• Fraiche

Jo, det är klart att jag kan fråga henne men hon är typen som kan säga att det är helt okej men inte riktigt mena det för att hon inte vill krångla till det för en. Dessutom vill man ju inte att alla andra gäster tycker att man klätt sig fel även om bruden sagt att hon inte har något emot det...

• moule

jag måste faktiskt säga att jag hade tagit illa upp om du kommit med den på mitt bröllop. Om jag ska vara ärlig.. =)

• Vinter2009

Nja, lite tveksamt faktiskt. Enda färgen som jag tycker är helfel på en bröllopsgäst är just vitt.

• Tausen

Med svart bolero till skulle då jag tycka att det vore okej..men alla är ju olika. Vill du vara på den säkra sidan - hitta en annan...

• Zephiennia

Jag vet inte hur din vän tar det hela, men om någon av mina gäster skulle komma i den klänningen till mitt bröllop skulle jag ta illa upp.
    Du har inte något annat snyggt i garderoben du kan använda på just den festen?

• Emmy1982

Tveksamt, det där är faktiskt en klänning man skulle kunna gifta sig i så jag hade nog valt en annan som gäst.

• fruMe

Jag hade inte blivit "sur" om någon haft den på mitt bröllop. men jag själv hade aldrig valt att ha den om jag var gäst...
    Tucker den är för "bröllopsaktig"

• fruMe

Ska såklart vara tYcker, även om jag är skåning ;)

• FelizLane

hmh.. tycker också att den ser ganska bröllopsaktig ut. Hade nog också kunna gift mig i den. Lätt fin till andra tillfällen. Men just bröllop NEJ.

• nano86

Nja, hade det vart mycket mer blommor så kanske. Nu ser den ut som en enklare bröllopsklänning för mig. Hade valt bort den för säkerhetsskull.

• Tristan79

Aldrig vit klänning på bröllop om du inte är brud....

• 100717

Jag hade inte tagit illa vid eller blivit sur, men jag hade nog tyckt att det var ett märkligt val av min gäst om hon hade valt den klänningen. Det finns så många andra fester och andra klänningar så att man inte borde behöva ha en vit på ett bröllop som gäst.

• BlomAnna

Det hade inte stört mig, men det beror på vad bruden ska ha för klänning om hon ska ha en väldigt enkel är det kanske risk att man överglänser henne...

• Rufsas

Håller med många föregående talare. Hade som brud själv inte blivit sur, men skulle aldrig valt den som gäst.

Hoppas att du hittar en annan klänning som du gillar lika mycket.

• bimadrock

Det ser ut som en klänning som jag skulle kunna gifta mig i, och så skulle vi ha samma klänning. Den känns alldeles för brudaktig för mig.

• Fraiche

Ok, verkar som att klänningen nu skolas om till nyårsklänning istället ;)

Svar på tråden Vit klänning med svarta broderier som gäst?