• Tessius

Finns det ätbar hushållsfärg i guld eller silver???

Jag har fått en heltokig idé......varken jag eller sambon är särskilt förtjusta i tårtor men däremot i gräddbullar!! I närheten av där vi bor finns ett litet gräddbullsbageri som gör världens godaste gräddbullar! De gör även födelsedagstårtor med gräddbullsfyllning!

Nu hade jag tänkt ringa och prata med dem och höra om de hade kunnat tänka sig att göra en grädbullsbröllopstårta! Om jag fixar tårtställning kanske de kan göra tårtan! Den ska se ut som en vanlig tårta men endast innehålla smarriga gräddbullar!

Jag undrar om någon känner till hushållsfärg i guld eller silver som man kan spraya på??

Jag vet, tokiga idéer men det hade varit skoj! Hade tänkt dekorera tårtan på vanligt sätt......

• Svar på tråden Finns det ätbar hushållsfärg i guld eller silver???
  • Ananas

Panduro har hushållsfärger/dekorationsfärger i pulverform. Om det funkar att lösa upp dem och spraya på vet jag inte. Det får du nog fråga om.
    Vad jag begriper är färgen mycket dryg. En burk med 2 gram kostar 78:- om man vill ha metallicfärg. De har kristall, silver, guld och rosa.
    Lycka till!

• Fialotta

Kolla på www.tartdecor.se, de har alla möjliga färger! De är dessutom väldigt hjälpsamma om du har frågor om hur du kan använda färgen. ( De har dock semesterstängt tom 030731)

• Tessius

Tack för svaren, jag ska kolla runt lite och förhöra mig hur de fungerar! Kanske kan man måla direkt på chokladen eller nåt??? Man kanske kan köpa hem lite och prova?????? Smakar sådana färger nåt överhuvudtaget??

• Johanna = en lat kock

pulver färgerna kan man pensla på med en torr pensel eller om man absolut vill sprutmåla så kan man lösa upp den med klar sprit - typ vodka

Svar på tråden Finns det ätbar hushållsfärg i guld eller silver???