• El amor

Någon som kan hjälpa mig? bröllopstårtan..

Skulle bli jätte glad om någon kunde tipsa mig om en bra konditor/vän som kan göra vår bröllopstårta.. vill så gärna ha en underbart fin tårta och har inte hittat något bra konditori här i stan..
    Har sett några här på bt som är super duktiga.. bor i Avesta så det skulle vara bra om det var här i närheten..

• Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig? bröllopstårtan..
  • Bluebride

Hänger på men gärna nära Flen

• Mamsellen på smällen

Hmm... Kanske lite långt ifrån, men jag är bekant med ett konditorpar som har konditori/bageri/café i Rättvik. Inboxa mig får du veta mer.
    De ska göra vår bröllopstårta och är inte dyra.

• El amor

Vet inte om du menade mig eller Bluebride.. Men jag tror att Rättvik blir lite långt bort för oss iallafall.. tror du inte? tårterna måste ju fraktas mitt i sommaren.. men super snällt iallafall!

ingen annan?

• Bluebride

rättvik 'är andra sidan av landet så det kan inte varit mig hon mena

• El amor

haha.. ja där ser man min koll på var Flen ligger.. sorry..

• Cantaton

Åh jag kände världens bästa bagare i Avesta. Men han finns inte mer Kanske kan hans arbetskamrater ändå leverera? Vet inte hur verksamheten ser ut hos dem längre..

• Bluebride

vart trodde du att flen låg?

El amor skrev 2009-11-22 23:51:41 följande:

haha.. ja där ser man min koll på var Flen ligger.. sorry..
  • Imma

Vi gifte oss i närheten av Flen och hade catering från Tinas catering i Flen. Hon samarbetade med en konditor och vår bröllopstårta var helt fantastisk! Vet tyvärr inte vilken konditor det var, men sannolikt en i/nära Flen.

Bluebride skrev 2009-11-20 23:13:57 följande:
    Hänger på men gärna nära Flen
  • Bluebride

Troligvis så hade hon kontakt med Violen som ligger i centrum. Kommer dock inte använda oss av Tina pga att hon inte svarar, utan vi kommer anlita Tobbes catering på Amazon.

Imma skrev 2009-11-23 11:58:53 följande:
    Vi gifte oss i närheten av Flen och hade catering från Tinas catering i Flen. Hon samarbetade med en konditor och vår bröllopstårta var helt fantastisk! Vet tyvärr inte vilken konditor det var, men sannolikt en i/nära Flen.
  • El amor

Cantaton: oj, tråkigt.. men jag är väldigt tacksam för tips.. vilka arbetade han för?

Bluebride: Sanningen är den att jag inte har en aning om vart Flen ligger..

• Cantaton

Brunnbäcks Herrgård i Krylbo. Det ligger på en avtagsväg från 70:an. De arrangerar bröllop och så, så kanske kan de även leverera bröllopstårta?

www.brunnbacksherrgard.se/

El amor skrev 2009-11-23 18:59:32 följande:

Cantaton: oj, tråkigt.. men jag är väldigt tacksam för tips.. vilka arbetade han för?Bluebride: Sanningen är den att jag inte har en aning om vart Flen ligger..
  • El amor

Ja! den känner jag till.. var faktiskt där alldeles i början av vår bröllops planering och frågade om vi kunde ha hela bröllopet där.. men det var för litet för att vara inne och det var även då "kocken" var väldigt dålig.. Men jag ska ta kontakt med dem igen och höra mig för.. Tack!

• Bluebride

Flen i ligger i södermanland, mellan nyköping och eskilstuna om man ska ta stora städer

El amor skrev 2009-11-23 18:59:32 följande:

Cantaton: oj, tråkigt.. men jag är väldigt tacksam för tips.. vilka arbetade han för?Bluebride: Sanningen är den att jag inte har en aning om vart Flen ligger..
  • Imma

Knasigt att hon inte svarar! Jag hade inga problem alls med att få kontakt med henne även om hon hade mycket att göra under perioden då vi gifte oss (studenttider). Har förstått att det finns två Tina som sysslar med catering i Flen. Den ena ska visst inte vara så bra. Jag är inte säker på att det var Violen (jag tror inte att det stor det på kartongerna), men jag kan minnas fel. Det jag tänkte på är att det säkert går att använda samma konditor som hon använder sig av även om man inte vill ha catering från henne.

Jag vill minnas att vi också tittade på Tobbes när vi bestämde oss. Samarbetar inte han med någon konditor?

Bluebride skrev 2009-11-23 12:18:16 följande:
    Troligvis så hade hon kontakt med Violen som ligger i centrum. Kommer dock inte använda oss av Tina pga att hon inte svarar, utan vi kommer anlita Tobbes catering på Amazon.
  • Bluebride

Inte vad jag vet, jag tror jag har frågat honom, men fick inget svar. Men nu när gubben inte har något att göra ska vi försöka fixa en tid för att träffas. Han måste engagera sig lite mer nu

Imma skrev 2009-11-24 09:23:48 följande:
    Knasigt att hon inte svarar! Jag hade inga problem alls med att få kontakt med henne även om hon hade mycket att göra under perioden då vi gifte oss (studenttider). Har förstått att det finns två Tina som sysslar med catering i Flen. Den ena ska visst inte vara så bra. Jag är inte säker på att det var Violen (jag tror inte att det stor det på kartongerna), men jag kan minnas fel. Det jag tänkte på är att det säkert går att använda samma konditor som hon använder sig av även om man inte vill ha catering från henne.Jag vill minnas att vi också tittade på Tobbes när vi bestämde oss. Samarbetar inte han med någon konditor?
Svar på tråden Någon som kan hjälpa mig? bröllopstårtan..