Tärnklänning
Någon som har tips på vart man kan hitta fina klänningar till bra pris?
Någon som har tips på vart man kan hitta fina klänningar till bra pris?
Titta på nixa.se (eller com)
De har bal/tärnklänningar, korta o långa i många färger.
Pris ligger nog runt 1000-1500 kr...om de räknas till bra pris ;)
Jag letar också efter tärnklänning, men tycker att 1000-1500 är för dyrt. Har 3 tärnor som ska ha klänning. Finns det verkligen inget billigare?
kolla med de kinesiska, landybridal.com millybridal.com finns fler om ni googlar.
de billigaste klänningarna hittar man i vanliga butiker (typ HM, lindex, åhlens). Jag har också försökt hitta klänningar för under 1000-lappen (helst tom. under 500kr, vilket visade sig vara svårare). Bästa riktiga butikerna är Vero Moda, Axelssons/DEA (de har lite damiga kläder men jättefina festklänningar) och Scala/Aksara (vet inte om de finns utanför stockholm). On-line finns ju halens.se ellos.se laredoute.se bonprix.se som är svenska sidor (bonprix har bäst priser men tygerna är billigare också). Utländska finns bl.a. nordstrom.com gojane.com vivienofholloway.com (nordstrom är nog lite dyrare än 1000kr faktiskt, om man räknar med tull och frakt)
Min tärna kommer köpa sin via ebay, det går via mig då, men hon kommer få sin för 450 kr och då den klänningen som hon gillar och i den färgen som vi båda tycker passar.
Tack för tipsen tjejer!
Har hittat en klänning på Haléns.se som både jag och mina två tärnor gillar till ett bra pris (under 1000 kr). Problemet är att den är slut i de flesta storlekar så nu väntar jag och hoppas på att det kommer in nya.