• miramolly

Slips i samma färg som tärnklänning

Sitter här och försöker att hitta slipsar som matchar tärnklänningarna.

Men tärnklännigen har en speciell rosa färg, så det är lite svårt...

Någon som vet nån sida som säljer slipsar i lite annorlunda färger???

Så här ser tärnklänningen ut:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=6999150&path=3403475;3215210;3232566;3563771;9654

• Svar på tråden Slips i samma färg som tärnklänning
  • Jumperflickan

Jag googlade lite och hittade många slipsbutiker, men ingen som hade nån slips i den färgen.

Ett alternativ kan ju vara att sy en, om du hittar tyg i rätt färg!

• miramolly

Har också googlat och hittade massa slipsbutiker, men färgen går inte att hitta...

Funderar på att gå in med klänningen i en tygaffär och försöka hitta ett matchande tyg istället. Tack för svaret!

• SofieochJamie

Ta med klänningen in i en slipsbutik och be dem kolla i sina kataloger. De brukar kunna beställa. Sen ska man komma ihåg att färgen måste inte matcha helt då tygerna aldrig kommer hållas upp jämte varandra bara de går i ungefär samma ton så brukar det gå bra. Jag har haft samma dilemma då jag letat efter en speciell grön färg och jag hittade den tillslut på ebay. Denna från samma säljare (som blivit rekomenderad här på BT)ser ganska lik ut cgi.ebay.com/New-Italian-Tradition-Red-Tie-Set-by-Paul-Malone-849CH_W0QQitemZ200404987779QQcmdZViewItemQQptZUS_Mens_Ties

• miramolly

Tusen tack SofieochJamie!!!
    Det ser ju faktiskt ut som exakt samma färg!
    Det får nog bli dom till marskalkerna!

• lecaroline
    miramolly skrev 2009-11-17 12:13:04 följande:
    Har också googlat och hittade massa slipsbutiker, men färgen går inte att hitta...Funderar på att gå in med klänningen i en tygaffär och försöka hitta ett matchande tyg istället. Tack för svaret!
    Vi gjorde så med näsdukarna i fickan, de skulle ju inte användas ändå
Svar på tråden Slips i samma färg som tärnklänning