• 090208

    Hur lang tid tar det for en piercing att laka?

    Jag vill pierca ogonbrynet! Maste gora det mellan 2 jobb, for jag kan inte ha den i nar jag jobbar.

    Hur lang tid tar det innan man kan ta ut smycket 8 timmar om dan..? Ar det svart att fa i den igen? Kanske inte vart det?

    (Har forsokt 2 ganger att pierca overlappen men ger upp... Forsta gangen flog ploppen ut nar jag flog, andra gangen satt dom en for kort stav som vaxte in i lappen vilket resulterade i 6 timmar pa akuten...)

    Nan som har erfarenhet? Vill ha en stav, inte en ring.

  • Svar på tråden Hur lang tid tar det for en piercing att laka?
  • Fyrtiotvå

    Ta inte ut smycket för tidigt. Hela det första året bör du alltid ha ett smycke i, annars riskerar du att piercingen drar ihop sig. Om du ska på tex. magnetröntgen eller operation kan vi rekommendera smycken i Ptfe-plast. De kan bäras tillfälligt för att förhindra att piercingen drar ihop sig.

    Är vad som står på East Street Piercings hemsida..
    Ögonbryn är för många svårläkt piercing för att den riskerar att växa ut pga att det är ingen utstickande del man piercar utan man tvingar in någon mellan benet och skinnet..
    Därför kommer du troligen inte att kunna ta ut den i 8 timmar i sträck första halvåret minst... :/

  • 090208

    Hmm, attans... Jaja, jag ar val ta den sa fort jag sager upp mig har sa far vi "hoppas" att jag gar arbetslos ett halvar. Vilket ar fine eftersom jag anda inte har tid, ska plugga osv.

    Tack for svar!

Svar på tråden Hur lang tid tar det for en piercing att laka?