• Iselle

Bilder!

Jag har problem när jag lägger upp mina bilder. Det ser ut som om de bara hamnar i det allmänna galelriet och att man inte ser dem när man går in på min profil. Stämmer det? Någon som vet varför?

• Svar på tråden Bilder!
  • smulansson

Hej!

Du ska klicka i en ruta (kommer inte ihåg vad den heter) om du går in under bildgalleriet så ska det finnas en ruta att klicka i så att alla kan se bilderna.

• Iselle

Jag hittar bara en ruta att klicka i och den gälelr det allmänna galleriet. Jag får inte upp något i profilen.

• Mamsellen på smällen

Jag behöver också hjälp! Har precis samma problem som Iselle.

• smulansson

konstigt, jag kommer ihåg att jag klickade i en ruta och sen fanns galleriet där. skicka ett mail till bröllopstorget och fråga.

• Plutten2010

I min profil står det följande (ser konstigt ut eftersom bara texten kopieras);
    "Lägg upp en ny bild genom att hämta den från din dator!" Efter det kommer en ruta där man kan klicka "browse" för att leta upp bilderna på datorn.

Sedan kommer rubriken "Bildbeskrivning" och en ruta som man kan skriva i text.

Efter det kommer ?Vart vill du att bilden ska placeras:? och ?Välj en bildmapp:? I rullgardinslisten finns valen ?[Standard]? och ?[Starka bilder]?.
    Det här valet avser ditt eget bildgalleri.

Sedan finns en liten ruta som man kan klicka i och så står det ?Visa bilden i det allmänna bildgalleriet?. Den ska då inte klickas i om man inte vill att de ska finnas i allmänna galleriet.

Ett annat tips kan vara att titta uppe vid adressrutan i webbläsaren (om ni har Internet Explorer). Om det finns en ikon som ser ut som ett papper som blivit avrivet på mitten så kan ni testa att klicka på den och sen försöka igen. Den ska isf finnas vid krysset och dubbelpilarna (som man klickar på för att uppdatera sidan).

• Hemlig2009

Man måste klicka i en ruta under kontoinställning, inställningar, för att bilderna ska visas i profilen.

Svar på tråden Bilder!