• AGev

    Januari 2010

    Någon mer som gifter sig i Januari 2010??
    Lördagen den 30de smäller det för oss!

  • Svar på tråden Januari 2010
  • Katerina

    Vi gifter oss oxå den 30 januari :) Det börjar närma sig ...

  • Kossan

    Och vi redan den 9/1! Det börjar verkligen närma sig nu... Och jag känner att man borde ha koll på allt, men det är otroligt mycket som inte är ordnat än! Ojoj. Men det viktigaste är ju att vi blir gifta.=) Längtar! Hur går det med andras planeringar?

  • Katerina

    Vi har ganska mycket klart. Det är bara fotografen och transporten som är kvar och min m2b's kläder (men det är ju hans problem ...). Och ringarna måste vi beställa! Har nästan glömt bort det :)

  • Allez

    Åh, en januaritråd.

    Vi gifter oss den andre.... det är ruskigt snart. Tyvärr har jag hamnat lite i en förmodat stressrelaterad svacka. Jag har hela tiden sagt att jag ska njuta av året av planering men just nu är det inte helt så.

  • AGev

    Ja, det börjar verkligen närma sig. Känns som det kommer gå fort efter jul och nyårs-helgerna.
    Vart ska ni gifta er?
    Vi gifter oss cirka 4 mil utanför Göteborg.
    Vigselprogram och festprogram står högst upp på "att göra-listan" för oss.
    Hur går det för er andra med planeringen??

  • Mamsellen på smällen

    Här är en till!
    Vi gifter oss den 9 januari i en liten by som ligger utanför Rättvik, Dalarna. Hoppas på mycket snö! Saker o ting börjar bli klart, det som är kvar är: Min blivandes kläder, fest- och vigselprogram och transport till festen från kyrkan. Sen är ju bordsplaceringen kvar också... Suck! Hade helst sluppit den!

    Jag själv är ganska lugn, känns som att vi kommer fixa allt i god tid. Optimist kanske?

  • Allez

    Vi struntar i bordsplacering, alla verkar väldigt glada för det. Gladast är vi själva. Mycket medvetna om att vi begår regelbrott på regelbrott börjar jag inse att det är det enda rätta för oss för det verkar som om vi kommer få det bröllop vi drömmer om.

    Vi har inte bestämt solistens andra låt och har därför inte heller fixat klart vigselprogrammen. annars är det nog mest småsaker kvar. Tids nog kommer jag märka att de där småsakerna tar sin tid att fixa.

  • ninni84r

    Åh en januaritråd - trevligt :)
    9 januari här! Börjar bli lite nervös :)

    Kan inte annat än att hålla med dig Allez, hela tiden varit ute i god tid för att jag inte ska bli stressad men det dyker ju bara upp mer saker att göra hela tiden. Så nu känns det lite så iaf. Men är ledig idag och tänker fixa med bröllopsgrejer hela dan! :)


    Allez skrev 2009-11-17 13:56:38 följande:
    Tyvärr har jag hamnat lite i en förmodat stressrelaterad svacka. Jag har hela tiden sagt att jag ska njuta av året av planering men just nu är det inte helt så.
  • AGev

    När vi hade bokat de "stora" grejerna kändes det väldigt skönt men efter det har det blivit mer och mer småsaker.
    Det finns ju mängder med saker man kan göra så det gäller ju verkligen att tänka efter hur man vill ha det.
    Vi har haft jätte svårt att hitta transport från kyrkan då äldre finare bilar inte kör på vintern, tråkigt!

    Tiden springer iväg och snart är Januari här... :)

  • gyllenfru

    Här kommer en till.. gifter oss den 16/1.. har fixat det mesta... är ett lite bröllop, men man vill ju ha det fint för det :)

  • Allez

    Två veckor och två dagar kvar och nu börjar ajg verkligen känna att det närmar sig.

    Tips, ha papper och penna till hands mest hela tiden och anteckna alla de där småsakerna som man kommer på ska fixas. Det blir lie mer effektivt så än att gå och fundera på vad det var man tänkt tidigare.

  • ninni84r

    haha, känner igen det där. har miljoner lappar överallt - fast nu har jag sammanställt dem och skrivit ut dem till en stor :)
    som min m2b sa "du stycker en sak men skriver dit 3 saker.."

  • ALLIMA

    Underbart att läsa! Hur har det gått för er? Hoppas allt blev som ni tänkt. Vi är i fasen att besluta om januari eller februari bröllop nästa år. Jag är nojig över alla sjukdomar som går....hur ska man bestämma sig?

  • ninni84r

    Gick hur bra som hellst för vår del :) Vi hade en som var sjuk, men tror dock inte att det spelar ngn större roll - förkylningsmånader båda två ju. Fast "vinterkräksjukan" brukar väl iochförsig spöka runt jul/nyår där...

  • MattRoZa

    Vi hade vårt på LaCuvee 16 januari , gladast var vi men gstarna hade fri bar hela kvällen , god mat o två live band att dansa till så vi fick många komplimanger för en lyckad fest

  • Allez

    Vi hade världens bästa bröllop (tyckte vi själva alltså). Gästerna verkade visserligen helnöjda de också.

    Vi hade två återbud pga sjukdom men de personerna är sjuka mest hela tiden.

    Men jag säger en sak, vinterbröllop kan ju vara obeskrivligt vackert. Det var min man som valde det och han gjorde ett kanonval. Vad underbart med all snö, kyrka fylld av levande ljus och en himmel som var helt rosa-lila när vi kom ut efter vigseln.

Svar på tråden Januari 2010