• Bruden100710

Häst och vagn

Jag har haft drömmen om att åka häst & vagn från kyrkan till festlokal.
    Har kollat runt en hel del, men allt jag hittar är väldigt dyrt.
    Vi har en väldigt tajt budget så jag undrar om nån här vet om det finns någon nära uddevalla som har häst och vagn?
    De jag hittat ligger närmare göteborg och då blir det så mycket extrakostnader för transport.

Snälla ge mig tips så min dröm kan bli uppfylld. :D

• Svar på tråden Häst och vagn
  • Malla och Mojje

Jag letar också i de trakterna. Har hittat två på Tjörn men de kostar båda 4000 respektive 4500 - tyckte det kändes mycket... Hur mkt har du tänkt lägga?

• JustMeAndMyLove

Kan du inte höra med lokala stall/bönder/ridskolor?
    Sätt ut en annons på blocket under "Tjänster" så kommer säkert nån höra av sig!
    Lycka till!

• Bruden100710

Ja det känns väldigt mycket med tanke på att man bara ska åka mellan kyrka och festlokal.
    Jag tycker inte att det är så noga med att ha någon speciell vagn eller så. Just charmen med att bli körd av en fin häst är det ända.
    Vi har lite tajt budget så runt 1000kr kanske lite mer hade vi kunnat lägga.
    Hur mycket har ni tänkt lägga då??

Malla och Mojje skrev 2009-11-23 15:44:49 följande:

Jag letar också i de trakterna. Har hittat två på Tjörn men de kostar båda 4000 respektive 4500 - tyckte det kändes mycket... Hur mkt har du tänkt lägga?
  • Bruden100710

Tyvärr finns det nästan inga stall eller hästbönder här i närheten som jag vet, tyvärr..
    Och ridskolan ligger så långt ifrån där vi kommer att vara så då drar det upp priset väldigt mycket.

Men det där med Blocket va ju en bra ide.
    Har tidigare bara kollat efter själva tjänsten där innan.
    Men man kan ju faktiskt lägga ut egen annons.
    Tack!!

JustMeAndMyLove skrev 2009-11-23 16:25:29 följande:
    Kan du inte höra med lokala stall/bönder/ridskolor? Sätt ut en annons på blocket under "Tjänster" så kommer säkert nån höra av sig!Lycka till!
  • Malla och Mojje

Vi hoppas på att komma undan med runt tusenlappen också. Vi ska bara åka en liten bit för syns skull också, sen byter vi till bil så det känns vansinnigt att lägga 4000. Har gett min syster i uppdrag att leta åt oss, hon bor i Kungälv. Hittar jag nåt bra kan jag tipsa dig, datumet krockar ju inte - vi gifter oss i maj Säg till om du får nåt bra napp!

Svar på tråden Häst och vagn