• fiamedknuffar

    Vill ha tips på restaurang med storslagen utsikt över Stockholm???

    Vi har inte bestämt hur vi ska göra, men ett alternativ är att vi ska bjuda vår familj på restaurang efter vigseln i stadshuset. Vi är ca 25 peroner.
    Vill som sagt att tips på restauranger med storslgen utsikt över Stockholm och god mat?

    Har kollat Fåfängan, Gondolen och Kaknästornet. Men det borde finnas fler, svårt att googla på fin utsikt :)

  • Svar på tråden Vill ha tips på restaurang med storslagen utsikt över Stockholm???
  • Cantaton

    Gondolen var min spontana tanke, men den hade du ju redan kollat... Återkommer om jag kommer på nån annan.

  • fiamedknuffar

    Ja och den är ett alternativ, men jag vill gärna ha fler förslag:)

  • novia72

    Här på Söder har du Hermans... båtarna nere i hamnen?? Kolla även Södra mälarstrand där finns det MASSA!! festlokaler!

  • fiamedknuffar

    Hade inte tänkt behöva hyra en festlokal, vi vill ha en senare lunch/middag bara.

  • mittid

    Skeppet: Af Chapman har god mat, trevlig miljö och fin utsikt...
    Sen finns de dä öarna... Fjäderholmarna heter de ju, god mat har jag hört.

  • elsi

    privat rum på Gondolen,
    där var vi, 20 styken i maj i år helt strålande
    gustav rummet tror jag det heter..

  • Gympamamman

    Nya hotel Skeppsholmen?
    Ta en båttur från Stadshuset/Nybrokajen?
    Grand Hotel?

  • Aeternum

    Vet inte om de serverar mat, men det kanske de kan göra om man beställer i förväg, men isf är en favorit Konditori Lyran, tror det ligger på mälarhöjden...

    Eller som någon annan skrev; Fjäderholmarna. Bror hade sin 30-års fest på "rökeriet" & det var supergod mat & bra service. Vi satt i en liten sjöbod, som var ganska enkel men mysig & så fick vi vara för oss själva. Vi var ca 15 pers dock. Annars har de restaurangen med stora glasfönster ut mot vattnet där det ryms betydligt fler.

    Hoppas ni hittar stället för er!

  • fiamedknuffar

    Gondolen är uppbokat, så den planen rök. Fortsätter leta... vill inte ha en "vanlig" krog/restaurang. Vill bjuda på mer än mat om jag sger så...

  • 1 Grevinnan

    Mäster Mikaels festvåning har fin utsikt, ligger på söder nära Katarina kyrka, är inte så bra på STHLM... lokalen var Ok, inte jätefin, men Ok, utsikten var fin.

  • Emelie87

    Om man inte har något emot vegetariskt finns ju Hermans på söder, strålande fin utsikt =) www.hermans.se


    Vet inte hur stora sällskap man kan boka för, och man bör kolla upp vad som serveras den dagen man tänkte sig att vara där.

Svar på tråden Vill ha tips på restaurang med storslagen utsikt över Stockholm???