Någon som har erfarenhet av Sweties?
Jag var på bröllopsmässan i Trollhättan i helgen och jag gillade verkligen företaget Sweeties med alla sina små tårtdekorationer! Är det någon som har erfarenhet av dem och har handlat från deras webbutik?
Jag var på bröllopsmässan i Trollhättan i helgen och jag gillade verkligen företaget Sweeties med alla sina små tårtdekorationer! Är det någon som har erfarenhet av dem och har handlat från deras webbutik?
Jag undrar också om det är någon som har erfarenhet av företaget. Höll nämligen på att göra en beställning igår, men då min varukorg innehåll ej lagervaror så var jag tvungen att betala med förskottsbetalning. Gillar inte riktigt detta, då det känns som att vissa företag eller personer kan lura en på pengar.
Men har hittat grejer på sweeties.se som jag inte hittat någon annanstans och som hade passat så bra!
Kan man ha ballonger på bröllop? och i så fall hur och var?
vi har en jätte dålig erfarenhet av att handla på Sweeties.
Huvud regel för alla professionella handlare, kunden har alltid rätt. Men det verkar inte gälla Sweeties / Rebecca eller vad hon heter. Hennes girighet är obegränsad, gör vad som helst för att tjäna pengar. Då spelar det ingen roll att de drabbar kunderna.
Det verkar sig att vi som Sweeties försöker lura blir allt fler och fler…. Tyvärr)
Jag har handlat på Sweeties och är jättenöjd, fick trevligt bemötande när det strulade och situationen reddes snabbt upp. Tråkigt att höra att det inte varit så för alla men för min del har det bara varit positivt.
För mig är det en delad erfarenhet. Första beställningen gick utmärkt den kom hem till oss efter ca tre veckor. Dock skulle den returneras. Kollade medlet jag fått samt hemsidan efter returadressen och skrev den. Tyvärr var det fel adress, trots att den stod på båda ställena!! Så paketet hamnade lite på villovägar innan det slutligen kom tillbaka till mig. Sweeties hävdade att de för länge sedan uppdaterat sin hemsida med den nya adressen (dock i de mejl som skickades stod den gamla adressen i signaturen något jag till slut påpekade och sedan i nästa mejl var det ändrat), men var trevlig och sa att returen skulle räknas när den väl kom fram! Jag tar och returnerar, till rätt adress denna gång och vad händer då? Jo POSTEN slarvar bort vårt paket. Ett rekommenderat brev!!! Det var för ca en vecka sedan och det har ännu inte hittats. I panik mejlade jag Sweeties (3v innan vigsel) och förklarade situationen och frågade om de inte kunde skicka returen till oss fast de inte fått sin. Inga problem alls och tre dagar före vigseln dyker paketet upp! Mycket bra kvalitet var det på kravatter och fluga. Färgerna ligger när det som syns på datorn. Men upplevelsen är ju att om de hade lyckats uppdatera sin sida rätt, vilket de inte hade gjort trots att de hävdar det hade paketet kommit rätt första gången och det hade blivit mindre strul. Dock löste det situationen, var alltid trevliga och supersnabb på att svara på mejl.
Och det där ,ed att förskottsbetala icke lagervaror är kanske inte så konstigt. Vissa butiker inom bröllopsbranschen har också köpkrav om man beställer hem något. Kanske har de så litet utrymme till lager att de inte kan ta hem och sedan vill folk inte köpa? Istället tar de betalt innan de beställer. Bara en tanke, men vad vet jag. Fråga dem varför de vill ha i förskott.
Lebendig! heter du inte Rebecka?
jag misstänker att det är hon som skriver och försvarar sin sweeties här.)
Företaget har ingen ordning med fakturering, ordinarie faktura kom aldrig, istället skickades en faktura med påminnelse avgift. Dom hoppas väl att man inte ska märka sådant. Och betalar ändå. Dom slarvar att registrera återskickade varor (eller dem gör det med avsikt), och skyller istället på att posten har slarvat bort deras produkt.
Hör inte av sig om man lämnar ett meddelande, väldigt långsam på att svara mail....
Oseriösa, oprofessionella, otrevliga!
Lebendig! heter du inte Rebecka?
jag misstänker att det är hon som skriver och försvarar sin sweeties här.)
Företaget har ingen ordning med fakturering, ordinarie faktura kom aldrig, istället skickades en faktura med påminnelse avgift. Dom hoppas väl att man inte ska märka sådant. Och betalar ändå. Dom slarvar att registrera återskickade varor (eller dem gör det med avsikt), och skyller istället på att posten har slarvat bort deras produkt.
Hör inte av sig om man lämnar ett meddelande, väldigt långsam på att svara mail....
Oseriösa, oprofessionella, otrevliga!