• Lava84

    Någon som har erfarenhet av Sweties?

    Jag var på bröllopsmässan i Trollhättan i helgen och jag gillade verkligen företaget Sweeties med alla sina små tårtdekorationer! Är det någon som har erfarenhet av dem och har handlat från deras webbutik?

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Sweties?
  • Skogshuggarbrud

    Jag undrar också om det är någon som har erfarenhet av företaget. Höll nämligen på att göra en beställning igår, men då min varukorg innehåll ej lagervaror så var jag tvungen att betala med förskottsbetalning. Gillar inte riktigt detta, då det känns som att vissa företag eller personer kan lura en på pengar.
    Men har hittat grejer på sweeties.se som jag inte hittat någon annanstans och som hade passat så bra!
    Kan man ha ballonger på bröllop? och i så fall hur och var?

  • Kasja338

    vi har en jätte dålig erfarenhet av att handla på Sweeties. 


    Huvud regel för alla professionella handlare, kunden har alltid rätt.  Men det verkar inte gälla Sweeties / Rebecca eller vad hon heter. Hennes girighet är obegränsad, gör vad som helst för att tjäna pengar. Då spelar det ingen roll att de drabbar kunderna.


    Det verkar sig att vi som Sweeties försöker lura blir allt fler och fler…. Tyvärr)


     

  • sagoprinsessa

    Jag har handlat på Sweeties och är jättenöjd, fick trevligt bemötande när det strulade och situationen reddes snabbt upp. Tråkigt att höra att det inte varit så för alla men för min del har det bara varit positivt. 

  • Lebendig

    För mig är det en delad erfarenhet. Första beställningen gick utmärkt den kom hem till oss efter ca tre veckor. Dock skulle den returneras. Kollade medlet jag fått samt hemsidan efter returadressen och skrev den. Tyvärr var det fel adress, trots att den stod på båda ställena!! Så paketet hamnade lite på villovägar innan det slutligen kom tillbaka till mig. Sweeties hävdade att de för länge sedan uppdaterat sin hemsida med den nya adressen (dock i de mejl som skickades stod den gamla adressen i signaturen något jag till slut påpekade och sedan i nästa mejl var det ändrat), men var trevlig och sa att returen skulle räknas när den väl kom fram! Jag tar och returnerar, till rätt adress denna gång och vad händer då? Jo POSTEN slarvar bort vårt paket. Ett rekommenderat brev!!! Det var för ca en vecka sedan och det har ännu inte hittats. I panik mejlade jag Sweeties (3v innan vigsel) och förklarade situationen och frågade om de inte kunde skicka returen till oss fast de inte fått sin. Inga problem alls och tre dagar före vigseln dyker paketet upp! Mycket bra kvalitet var det på kravatter och fluga. Färgerna ligger när det som syns på datorn. Men upplevelsen är ju att om de hade lyckats uppdatera sin sida rätt, vilket de inte hade gjort trots att de hävdar det hade paketet kommit rätt första gången och det hade blivit mindre strul. Dock löste det situationen, var alltid trevliga och supersnabb på att svara på mejl.

  • Lebendig

    Och det där ,ed att förskottsbetala icke lagervaror är kanske inte så konstigt. Vissa butiker inom bröllopsbranschen har också köpkrav om man beställer hem något. Kanske har de så litet utrymme till lager att de inte kan ta hem och sedan vill folk inte köpa? Istället tar de betalt innan de beställer. Bara en tanke, men vad vet jag. Fråga dem varför de vill ha i förskott.

  • Kasja338

    Lebendig! heter du inte Rebecka?


    jag misstänker att det är hon som skriver och försvarar sin sweeties här.)

    Företaget har ingen ordning med fakturering, ordinarie faktura kom aldrig, istället skickades en faktura med påminnelse avgift. Dom hoppas väl att man inte ska märka sådant. Och betalar ändå.  Dom slarvar att registrera återskickade varor (eller dem gör det med avsikt), och skyller istället på att posten har slarvat bort deras produkt.

     Hör inte av sig om man lämnar ett meddelande, väldigt långsam på att svara mail....


    Oseriösa, oprofessionella, otrevliga!

  • Lebendig
    Kasja338 skrev 2012-08-10 15:53:17 följande:

    Lebendig! heter du inte Rebecka?


    jag misstänker att det är hon som skriver och försvarar sin sweeties här.)

    Företaget har ingen ordning med fakturering, ordinarie faktura kom aldrig, istället skickades en faktura med påminnelse avgift. Dom hoppas väl att man inte ska märka sådant. Och betalar ändå.  Dom slarvar att registrera återskickade varor (eller dem gör det med avsikt), och skyller istället på att posten har slarvat bort deras produkt.

     Hör inte av sig om man lämnar ett meddelande, väldigt långsam på att svara mail....


    Oseriösa, oprofessionella, otrevliga!


    Svaret är nej, jag är inte Rebecca. Vad får dig att tro det? Jag var inte direkt odelat positiv i mitt omdöme till dem...

    Däremot drabbades vi att precis det du skriver om att ordinarie faktura aldrig kom och sedan en med påminnelseavgift. I all stress som var innan bröllopet trodde vi att vi hade missat och betala och dum som vi var betalade vi den med påminnelseavgift. 

    Och i mitt fall är det verkligen Posten som slarvat bort mina varor. Det är nämligen så att mitt paket inte har lämnat den stad jag bor i (när man skickar rek. brev är det lätt att följa dess väg) och det kan omöjligen skyllas på Sweeties. Och de var hjälpsamma och ställde upp och skicka nya varor till mig. Detta är en månad sedan och de har inte direkt krävt pengarna tillbaka trots att de inte fått några varor ännu då paketet inte dykt upp på posten. Sedan kan man undra hur seriöst det känns att ha en adress till en campingplats!? 

    Tycker det är trist om inte alla får ett bra bemötanden men jag ger Sweeties både ris och ros. 
Svar på tråden Någon som har erfarenhet av Sweties?