• Mamli

Stau up hjälp..

Kommit fram till att jag måste ha stay up under klänningen för strumpbyxor går ju inte och knästrumpor är ju..lite mindre sexigt

Har ett par svarta hemma från Lindex som är jätte bra för de är 40den tjocka..tror jag..Jag gör alltid sönder mina strumpbyxor så de är perfekt.

Nu undrar jag vad man ska ha för storlek??
    Minns inte vad jag tog på dom. Brukar ha 48/50 på strumbyxor...stämmer det med stay ups med?
    Brukar ha dom strax under knät för de korvar ner sig för jag har tjocka lår...så de känns inte alls säkert att ha de men det är de enda jag tror fungerar..

• Svar på tråden Stau up hjälp..
  • drömland

Kanske ska du testa stockings och strumpebandshållare?

• Mamli

nej då oroar jag mig att de ska släppa.
    stay ups blir de bäst, kanske har hållare försäkerhetens skull.

Men är de samma storlek på stay up och strumpbyxor och finns de tjockare någonstans?

• drömland

alltså, stayups funkar inte i hållare då limmet/klistret eller vad man ska kalla det blir för tjockt för hållaren och det passar inte... Hur det är med storlekar och så vet jag faktiskt inte...

• Mamli

de jag har fungerar jätte bra, beror ju på hur de ser ut där uppe.

• Imma

Lindex och Twilfit brukar ha mycket strumpor. Kika vad de har för tjocklekar. Hittar du rätt kanske du helt enkelt måste köpa den storlek du brukar ha i vanliga stumpbyxor och testa om det blir rätt. De brukar inte vara så dyra, så det kanske är okej?

• Greeneyes

Om du brukar bli trött i benen så rekommenderar jag stödstrumpor, som finns i stay-ups modell. Jättefina och man ser ingen skillnad! kan kolla upp sidans adress där jag beställde om du vill.

• Mamli

ska gå till lindex senare...hoppas de har dom jag har fast i vitt!

• Zephiennia

Men om du har samma storleken på stay ups som strumpbyxor och stay upsen då korvar sig så tror jag du borde prova en större storlek.

• Tausen

Jag brukar ha samma stolek. Själv brukar jag göra ett hål i klisterremsan där jag färster hållaren ( Nu låter det som jag gör detta dagligen, inte sant men har iaf provat)
    Tyvärr så brukar lindex bara ha en sort (ganska tunna) i vitt :(

• Mamli

Tror jag tar samma storlek..finns ju ändå ingen större.
    Jag ÄLSKAR mina svarta därifrån, det är nästan som virkade upptill. Inte tyget men utseéndet..så de har ju hål där man kunde fästa hållaren.

Hade knästrumpor på mig igår...de var så skönt, de satt där de skulle..men inte direkt sexigt..så jobbigt när jag inte vet hur jag ska göra..

Svar på tråden Stau up hjälp..