• sjutti­osexa
    Äldre 2 Nov 09:15
    2169 visningar
    3 svar
    3
    2169

    Xtra häng skinn på magen!

    Jag undrar om nån har opererat bort överskotts hud på magen??Jag har massor med hud kvar efter mina graviditeter, värst är det efter barn 1 som föddes med kejsarsnitt. Jag är så jäkla trött på att ha hänget kvar så därför vill jag operera det, någon som gjort det som kan tipsa om hur man går till väga????
    Hur går op till o vad händer efteråt? Ont?? Hur länge är man begränsad från vardagsting???Jag vill veta allt.

  • Svar på tråden Xtra häng skinn på magen!
  • shakyn­ose
    Äldre 2 Nov 10:47
    #1

    Här finns massor av erfarenhet:

    plastikkirurgiforum.se

  • KatjaB
    Äldre 2 Nov 11:31
    #2

    Är det länge sedan du fick barn? En bekant till mig som fick barn för 8 år sedan började för första gången äta rätt och träna, inte bara gå på diverse dieter som tidigare och då för första gången så drog det faktiskt ihop sig på magen så att den inte var så hängig och ful längre. vet ju inte hur det är för dig, kanske har du ingen övervikt heller att tala om, men som ett första steg, om du inte redan provat allt, är ju att äta rätt och träna.
    Om det sen ändå inte hjälper så skulle en operation kanske kunna vara ett alternativ.

  • sjutti­osexa
    Äldre 2 Nov 12:01
    #3

    Jag har 3 barn, varav min äldsta är drygt 13år. Hon föddes via kejsarsnitt s.k bikinisnitt. Jag är fortfarande överviktig men har verkligen provat allt inom kost & träning....inget funkar. Jag ser därför ingen annan utväg än operation, jag är fortfarande ung & eftersom min yngsta är snart 8år har jag haft tid på mig att fundera. Jag är trött på att köpa byxor i flera storlekar större än jag egentligen behöver, allt måste vara med infälld resår & jeans är hopplöst att köpa.Allt bukhäng måste få plats! Tack för alla tänkbara tips.

Svar på tråden Xtra häng skinn på magen!