Fd styrfar, bjuda hans nya ?
Jag vet att det är en gyllene regel att man ALLTID ska bjuda etablerade par tillsammans och skulle aldrig skippa någon bara för "att vi aldrig har träffas" eller "jag ogillar denna person något".
Nu är det så att min mamma var tillsammans med en man som bodde med oss från att jag var 14-22. Jag bodde bara hemma tills jag var 17 men han var hela tiden där i bakgrunden och såklart med på alla högtidsdagar. Han tog aldrig riktigt på sig rollen som en extra pappa till mig men var inte heller ointresserad utan varm mm.
Nu till problemet. När jag var 22 var han otrogen mot min mamma och krossade hennes hjärta. Jag fick hålla mamma upprätt i nästan ett halvår när hon bara grät och grät vilket såklart smolkade ner min inställning till honom något och vi har mer eller mindra tappat kontakten.
Det här var 5 år sedan och min mamma har nu en ny man som hon är väldigt lycklig med. Jag vet dock att hon fortfarande är lite ledsen för det som hände.
Nu till frågan, jag vill självklart bjuda min fd styvfar till vårt bröllop. Han är dock nu förlovad med en ny (inte den han var otrogen med), jag har aldrig träffat henne och för min mors skull vill jag verkligen inte ha henne där för jag vet att det skulle förstöra dagen för henne och ge henne ont i hjärtat att se dem tillsammans.
Vad skulle ni göra ?
1 Bjuda båda och hoppas hon tackar nej
X bjuda bara honom och riskera att han tackar nej
2 Inte bjuda någon
...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-31 13:08
styvfar ska det såklart stå..