Bröllop i Vadstena
Vi ska gifta oss i Vadstena kyrka sommaren 2010 och ha festen där. Nu försöker jag boka frisör och make-up men det är jättesvårt..
Har ni tipps?
nästan sama sak med blommor... ;)
Vi ska gifta oss i Vadstena kyrka sommaren 2010 och ha festen där. Nu försöker jag boka frisör och make-up men det är jättesvårt..
Har ni tipps?
nästan sama sak med blommor... ;)
Hejsan
jag ska fixa mitt hår på Hårsaxen, tycker de är bra och klipper mig där annars med.Hårdesign (tror det heter så) på stora torget är unga och duktiga. Make-up har jag inte så mkt erfarenhet av men Studio 5 finns på storgatan, lite olika öppettider bara.
florist skulle jag rekommendera Hagebyhöga handelsträdgård, ligger strax utanför stan med med en duktig florist. Annars har du Blomia.
hoppas att det hjälper lite. Var ska ni gifta er och ha fest?
Hej!°
Tack så mycket.
Vi kommer att gifta oss i klosterkyrkan och har fet i slottet ;)
Kommer du att gifta dig i vadstena också??? Jag är bara nyficken...
Få har fråga hur mycket du kommer att betala för frisyrn?
Jag gjorde mitt hår hos hårdesign och var väldigt missnöjd då lockarna blev raka innan vigseln. Tycker en frisör som tar flera tusen borde kunna fixa ordentliga lockar alternativt rådge kunden att välja en annan frisyr om hon inte tror att det kommer hålla i fuktig luft.... Jag ringde till dem i efterhand och då sa hon typ "ja, men det var ju fuktigt i luften". Känns rätt oproffsigt. Jag rekommenderar alltså inte dem och har tyvärr inga andra heller då jag inte bor i Vadstena.
Vill du ha en outstandig frisör och det vill du antar jag? ;) Då skall du kontakta Pernilla på Keune - har salong i Mjölby men åker även till Vadstena för brudar.
Inboxa mig om du är intresserad så skall du få hennes nr
@Marduc: Jättegärna...du kan arrangera make up också, eller?
puff...behöver fortfarende smink och håruppsättning...ahhh ;)
fler tipps kankse?
vet faktiskt inget pris hos frissan ännu, har inte kollat det. Kul att du blev nöjd med floristen, hon är mkt bra.
Jag (vi kanske jag ska säga, sambon vill nog va med) ska gifta oss i Hagebyhöga kyrka
3 juli 2010, ett tag kvar men tiden går...
lokal, kyrka, präst, skor och klänning klart i alla fall
trevlig (det är min mammas födelsedagn ;)
ringe precis "Hårsalong på hörnet" i Motala, dom ta 1800 för brudfrisyren och 150 för make-up.
"Normalt" håruppsättning kostar 770 kronor...vad är skillnaden då? ;)
Är det en normalt pris?
Nu var det länge sen ni skrev i den här tråden men jag skriver ändå. Letar också frisör o kanske smink.
Hårsalong på hörnet verkar ju billigt tror jag. Är det ett fast pris på 1800? Vissa har timpenning typ 1200:-. Vill ju inte betala typ 3-4000:-
Love is skrev 2009-11-30 19:12:45 följande:
Hagebyhöga har verkligen en jätte duktig florist som jag också kan rekommendera varmt. Det finns en del duktiga hår och makeup artister med i området, inboxa mig så kan jag ge dig några telenr :)