• Anonym

Hur är Cypern i oktober?

Är det någon som vet hur vädret är på Cypern i mitten av oktober? Ostadigt eller pålitligt?

Någon kanske också kan rekommendera vart på Cypern det är finast att åka när det gäller stränder och god mat?

Jätte-tacksam för tips!

• Svar på tråden Hur är Cypern i oktober?
  • Odis

Jag har hört mycket bra om Figtree bay. Aya napa är ett riktigt party ställe med yngre publik ca 17-22, och där är det fullt ös medvetslös dygnet runt.
    Vet inte hur det är där i oktober, men jag tror att säsongen slutar i september.

• phoebe

Vi var i Cypern för ett år sen, i Agia Napa, det var visst i september. Vädret var jättefint, och havet jättevarmt. Där fanns en massa nattklubbar och restauranger men inte märkte jag ivarjefall att där skulle ha varit mer unga än äldre..Havet är heeeeelt blått!Härlit!!Det enda som var "dålit" var att där var helt sjukt dyrt..Dyrare tillochmed än hemma, ivarjefall när vi for ut och äta på kvällana var prisen oerhörda. Så det drog lite ner på poängen. Om man åker till nåt mindre ställe på ön kan man få det lite billigare eftersom Agia Napa ändå hör till den staden med mest turism.Men jag lovar er att ni får en fin resa ivarjefall angående vädret!

• jesslin*fru*

Tror nog att det är helt ok att åka i oktober. fig tree bay rekommenderar jag. var där själv i september för två år sedan. Svärföräldrarna var där i november förra året och då gick det fortfarande att bada i havet.

• Taino

Hej.

Jag har jobbat på Cypern från mars - november. Oktober är som svensk sommar. I slutet kan det komma någon enstaka varm regnskur. Fig Tree Bay och Protaras är fint. Ayia Napa har mer uteliv, men i oktober har det mattats av och det är blandat med människor och är bra. Det är som i Sverige kostnadsmässig. Ställen som ni absolut ska besöka/göra är:
    Restaurang: Blue Spice - Protaras (ett galleri där min kompis målar tavlorna och vansinnigt god mat)
    Los Bandidos i Ayia Napa (mexikansk - och min bästa restaurang)
    Hokaido i AN(japansk - där kockarna jonglerar, beställ bord, supergod mat)
    Bor ni på Sunwing får ni inte missa deras Toast Royal och Tornedou.
    Åk till Water World - megastort vattenland som är superkul även för vuxna.
    Nissi Beach - den bästa och finaste stranden, med turkost vatten.
    Båttur mot Famagusta - jätte mysig dagsutflykt.
    Och glöm inte den romantiska klippan Cape Greeko.
    Jag rekommenderar att ni hyr en moppe och köra runt på till alla ställena ovan + en massa fler. Tänk på att det är vänstertrafik.
    Lycka till!

• Anonym

Tack snälla ni för alla jättebra tips! Det låter ju kanon!

Jag har hört att stränderna inte är så fina i Larnaca, är det alltså Agia Napa man ska satsa på? Var ligger den här Nissi beach?

Tack igen för alla tips, jag tar gärna emot fler också

Kram!

• Taino

Nissi är i Ayia Napa, en pyttebit utanför. Ca 5 min promenad från Sunwing Sandy Bay (Vingresor - kolla katalogen)

Lycka till!

Svar på tråden Hur är Cypern i oktober?