• Jill82

Handla på ebay ??

Då ska jag på bröllop och budade hem denna klänningen cgi.ebay.co.uk/Bride-Wedding-Dress-Prom-Gown-Size-6-8-10-12-14-16-18_W0QQitemZ120482633603QQcmdZViewItemQQptZUK_Wedding_Clothing för £ 15 men med frakt så skulle allt gå på £88.99 vilket är typ 1060Sek :D

Klänningen sys upp i Kina.
    Tillkommer det några extra utgifter för mig??
    Tull ??

Vilken färg tror ni är snyggast för en mörkblond?? =)

Nån annan som handlat från Ebay???

• Svar på tråden Handla på ebay ??
  • 1 Grevinnan

Hej!

Har ingen erfarenhet av detta själv, men tror det tillkommer tull och moms om den är köpt utanför EU?

En väninna köpte en klänning från China för typ 1000 spänn, köpte på nätet, de sydde upp efter hennes mått. Tror hon fick skatta något och sen sy om den lite här hemma, men hon var jättenöjd.
    Det finns nån info om detta här på bröllopstorget nånstans, jag vet att jag läst det. Kolla med Tullverket annars. Lycka till

• Jill82

1 Grevinnan skrev 2009-10-26 11:05:30 följande:

Hej!Har ingen erfarenhet av detta själv, men tror det tillkommer tull och moms om den är köpt utanför EU?En väninna köpte en klänning från China för typ 1000 spänn, köpte på nätet, de sydde upp efter hennes mått. Tror hon fick skatta något och sen sy om den lite här hemma, men hon var jättenöjd.Det finns nån info om detta här på bröllopstorget nånstans, jag vet att jag läst det. Kolla med Tullverket annars. Lycka till
    Ahh, juste utanför EU.
    Hmm .. Tull & Moms, ingen som har koll vad det ligger på för kläder??
  • Jill82

Tullverket var ju en superenkel sajt att navigera på :D
    12% Tull och 25% Moms = 392:-

• 26maj2007

Har för mig att man ska lägga till ca 40% för tull och moms är inte helt säker.

Jätte fin klänning du kommer att bli en fin brud.

• jofmanytalents

Men är det något som läggs till automatiskt i summan man ska betala eller ska man själv komma ihåg att betala den summan till Tullverket? Det finns ju hur många kinaklänningssidor som helst och jag har kompisar som beställt från olika utan att betala annat än summa för plagg + frakt. Hur vet man?

• 26maj2007

Har förmig att andra som har beställt har fått papper hem om de ska betala tull.

• Jill82

Känns för riskabelt så jag la ner, fick inte svar på mail ifrån försäljaren heller så feg som jag är så vågade jag inte chansa..

Svar på tråden Handla på ebay ??