• bröllo­p 101009
    Äldre 26 Oct 10:23
    2559 visningar
    13 svar
    13
    2559

    Oktober 2010

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla som planerar bröllop i oktober 2010. Det skulle vara roligt att höra hur det går för er och hur långt ni kommit i er planering.

  • Svar på tråden Oktober 2010
  • mammab
    Äldre 26 Oct 22:11
    #1

    Hej!


    Ska också gifta oss i oktober 2010.


    vi har precis börjat med planeringen så har inte kommit någon vart alls..försöker leta efter lite kyrkor och fetlokaler men hittar inget som faller mig i smaken..


    2010-10-23
  • bröllo­p 101009
    Äldre 27 Oct 09:38
    #2

    Hej! Vad roligt med fler som gillar hösten!

    Vi är också i startgroparna för vårt planerande. Hämtade ut förlovningsringarna förra veckan. Är det ok att börja planera ett bröllop innan förlovningen är klar?! :)

    Vi var och tittade på en lokal nu helgen. Nybo bygdegård utanför borlänge. Passar oss perfekt! Det är en ganska typisk bygdegård som rymmer 150 personer. Visst är det en del furu...men det ska nog gå att få det ganska snyggt tror jag, dessutom var furun vitlaserad.
    Lokalen har ett jättebra kök med allt man kan tänkas behöva. Porslin och glas var kanonfint. Priset för kalaset: 1400 plus 1kr extra per rödvins och champagneglas. Som hittat!

    Bokade Stora Tuna kyrka för vigseln för ungefär två veckor sedan.

    Tänker ni berätta för släkten tidigt eller får de vänta till inbjudan dimper ner i postlådan? Jag vill ju så gärna att alla ska komma så jag kommer säkert berätta när det blir bröllop, så snart vi är förlovade :)

    Var ska ni gifta er och vilken typ av bröllop vill ni ha?

  • mammab
    Äldre 27 Oct 20:01
    #3

    Oj! då har ni kommit längre än vad vi har haha.. vi förlovade oss i lördags! Vi vill ha ett kyrkbröllop, ska väll försöka åka runt och kika på lite kyrkor snart helt typ söndag! Festlokal är det lite svårare med så jag har ett speciellt krav. Jag vill ha runda bord!! måttligt svårt haha.. Vi har väll gått ut med att det är 1 år kvar till bröllop, sen har vi inte sagt så mycket mer faktiskt..


    2010-10-23
  • Muntri­k
    Äldre 27 Oct 21:03
    #4

    Vi gifter oss 101010!!

    Klart:
    Kyrka bokad
    Klänning köpt
    tema = Höst rött, orangt och grönt (plus lite gult och mörkt rösa!)
    Lokal kontaktad men inte helt klart
    Gästlista på börjad men inte helt satt!

    Så än så länge känns det ganska så bra!

  • bröllo­p 101009
    Äldre 27 Oct 21:12
    #5

    Höstigt med rött och orange och vad snyggt med mörkt rosa till! Är själv inne på det temat med orange som dominerande färg.

    Klänningen är inte alls avklarad ännu för mig. Jag har precis börjat tänka på vad jag äter så att det ska kännas ok att stå halvnaken och bli påklädd i någon bröllopsbutik i vår.

    Var i landet planerar ni bröllop och till vilken budget?
    Vi ska försöka hålla oss till max 70 gäster och en budget på 50 tusen.

  • Muntri­k
    Äldre 27 Oct 21:16
    #6

    Jag älskar rosa och har gjort i så många år så ett bröllop helt utan skulle jag inte stå ut med! ;)

    Vi bor en bit utanför Linköping, vi kommer dela upp vårat bröllop skulle man kunna kalla det. Vi har vigseln vid ett med kanske 100 gäster efter det bjuds det på tårta sen på kvällen kommer vi äta med våra närmaste (runt 20 st). Vi ska försöka hålla en budget på 30. Men då är inte resan med räknad!

  • mammab
    Äldre 27 Oct 22:33
    #7

    vi bor i västerås och kommer även ha bröllopet här..


    kommer bli mellab 40-50 pers med en budget på ca.80.000:-


    2010-10-23
  • MittiP­rickBr­ud
    Äldre 2 Nov 13:21
    #8

    Hej och grattis till bröllopsplanerna!
    En fråga.. Är inte 101010 en söndag?
    Visste inte att det gick att ha bröllop i kyrka då, trodde de var upptagna av gudstjänster och sånt.. ?
    annars är ju det ett härligt datum!


    Muntrik skrev 2009-10-27 21:03:28 följande:
    Vi gifter oss 101010!!Klart:Kyrka bokadKlänning köpttema = Höst rött, orangt och grönt (plus lite gult och mörkt rösa!)Lokal kontaktad men inte helt klartGästlista på börjad men inte helt satt!Så än så länge känns det ganska så bra!
  • Muntri­k
    Äldre 2 Nov 13:26
    #9

    Jo det är en söndag, alla kyrkor har inte gudstjänst varje söndag det är bara att höra med församlingen om dem har ledigt. För prästen är det ju egentligen bättre då dem redan jobbar söndagar!

  • MittiP­rickBr­ud
    Äldre 2 Nov 13:40
    #10

    bra att veta! Tack!

  • mammab
    Äldre 6 Dec 08:38
    #11

    Hur går det för er?


    här rullar det på, lite har blivit klart, men mycket kvar att planera.


    Gästlistan har växt, kommer bli strax över 80 pers..en himmla skillnad från 40 st haha..


    2010-10-23
  • Muntri­k
    Äldre 7 Dec 10:07
    #12

    här rullar planeringen på men stått stilla ett tag nu. Vi har nu bokat lokalen vi kontaktade, så nu diskuterar vi restaurang/lokal för maten på kvällen. Vi har även börjat prata om resmål för bröllopsresa.

    Vet ni vart ni ska åka om ni ska åka? och åker ni i oktober eller skjuter ni på det?

  • mammab
    Äldre 7 Dec 10:15
    #13

    Vi kommer åka til Rom. Det är redan bestämt, men när det vet vi inte riktigt. Vi har ju tre barn så måste ha nån som kan ta hand om dom i två veckor!


    Hittat skor som jag vill ha under bröllopet, så ska nog ta och beställa dom snart!


    2010-10-23
Svar på tråden Oktober 2010