Anledningen till att naglarna skivar sig i lager beror på att dom är torra.
För att få naglarna att hålla bättre behöver man ge nagelroten nagelolja, man kan bara påverka dom nya friska cellerna i nageln som bildas ungefär under nagelbandet -den vita kanten som liknar en halvmåne är celler som ännu inte tömts på sitt cellinnehåll.
Ni förstår säkert när jag säger att det måste vara just en speciellt framtagen nagelolja då partiklarna måste vara väldigt väldigt små för att kunna tränga in i nageln, därför funkar det inte med exempelvis matolja!
Man bör i regel applicera nagelolja morgon och kväll längs nagelbandet, men självklart gärna oftare då man tex.torkar ut naglarna varje gång man tvålar in & tvättar händerna eller bara blöter upp händerna. Tänk på att använda en acetonfri nagellacksborttagning!
Sen gäller det att inte ge upp då man får tänka på hur lång tid det tar för dom nya friska cellerna att växa ända ut till tippen så att du märker någon skillnad:) Hur fort naglarna växer är olika från person till person men i regel kan det ta upp till ett år.
Ett extra tips är att köpa en trestegs poleringsfil och polera ihop nagelcellerna!
Har ni några frågor så skriv gärna i min gästbok, är utbildad nagelterapeut så detta är min största hobby:)
Lycka till med naglarna!