• Sellen

Hur får jag till en 50-talsoutfit på festen?

Hej på er!
    Ska på 50-talsfest på tisdag och det ska bli jättekul!! Däremot är jag inte ute i så god tid när det gäller kläder...
    Jag har googlat efter bilder och hittat den instoppade blusen med en tight kjol eller den utsvänga a la Grease. Jag har ingetdera av det hemma. Dock funderar jag lite på en mörkblå klänning som har lite puffärm, ringning strax under halsen, resår i tyget under bröstet och något utstående kjol som går precis till knäet. Kan jag få lite mer 50-talsstuk på den med någon typisk accessoar eller har ni andra tips på fler typiska 50-talskläder som man kanske har hemma?

Utstyrseln behöver inte vara jättefestlig utan kan vara lite mer vardaglig också. Är verkligen tacksam för tips, vad som! TACK! :)

• Svar på tråden Hur får jag till en 50-talsoutfit på festen?
  • Tausen

Prickigt är ju 50-tal.
    Likaså pipitarutigt (smårutigt) i ljusa färger.
    Ett diadem eller scarf i håret, vita halvkorta strumpor i skorna, underkjol under klännigen så den står ut lite mer (går att sy snabbt i tyll och frisyren gör ju också mycket.
    Var på 50-tals fest för nåt år sen och jag såg ut som jag var tagen ur grease :)

• Sellen

Prickigt ja! Nåt diadem skulle man ju kunna sätta i också, tack Tausen!! Ska googla vidare på 50-talsfrisyr.
    Hittade 50-talstemabröllop här på bt också med många härliga länkar. Fortsätter dock gärna att ta emot tips på enkla grejer man kan hitta på. ATTANS bara att man inte var ute i god tid så man hann beställa en klänning, de är ju ljuvliga många av dem!

• Tausen

Kolla på hm annars fall de har nån kjol eller så. var ju jätte modernt med såna kjolar i sommras så vem vet de kanske rear ut dem nu :)

• Sellen

Hoppas hoppas! På lördag blir det definitivt försök till shopping! Tack igen Tausen!

• Jumperflickan

En lite kortare cardigan över klänningen, en tunn scarf runt halsen.

Om du ska ha låga skor så kan du ha vita korta,nedvikta strumpor.

Rött läppstift och "cateye"-sminkning.

Om du har långt hår så kan du sätt upp det i en hög hästsvans (enkelt sätt att ordna frisyren).

Det är vad jag kommer på på rak arm.

• shakynose

Frisyren, sminket och skorna!

Svar på tråden Hur får jag till en 50-talsoutfit på festen?