• Lonewalker

David Austinrosor

Hej

Är det någon som vet om det går att få tag på David Austins snittrosor i Sverige (dvs om vilken florist som helst kan beställa hem dem?)

Jag har förälskat mig i 'Rosalind' och skulle väldigt gärna ha den i min brudbukett i augusti nästa år. =)
    Jag hoppas den passar till min lila-grå (Victorian lilac) huvudfärg...

Bild finns på min blogg anywedding.blogspot.com

• Svar på tråden David Austinrosor
  • Lonewalker

Ingen som vet? *puffar*

Enligt David Austins hemsida (www.davidaustinroses.com/english/Advanced.asp) så kan man beställa rosor, men frågan är ifall en florist kan beställa eller om jag ska göra det själv och hur länge de isåfall håller...

Ingen som jobbar som florist här och hört talas om David Austins snitt-rosor??

• passionsblomman

Jag tycker det verkar vara en rosenträdgård som även i viss mån levererar somliga av sina rosr som snitt-och det torde vara inom landet.

Att de vänder sig direkt till privatpersoner och inte nämner något om att de odlar snitt för leverans gentemot grossister talar för att detta är i mycket litet format. De säger ju även att det inte är garanterat att alla sorterna finns hela tiden.

Det är-åtminstone i Sverigegenerellt så att odlar man gentemot grossister så säljer man inte också till privatpersoner. Då tar man ju så att säga sina kunders kunder.

Jag tror du ska göra så att du tar med dig bilder på vad du fallit för till din florist och sedan ser vad h*n kan få fram för rosor från leverantörerna. Det finns massor av rosodlare världen över och det vore underligt om det inte skulle gå att hitta en ros som antingen ÄR den sorten eller mycket lik.

• Steven och Johanna

Har precis skrivit ett inlägg! Misade det här. Jag vill också ha sådana rosor! De är såå vackra :)

Svar på tråden David Austinrosor