• Chris2­4
    Äldre 22 Oct 09:19
    10028 visningar
    25 svar
    25
    10028

    Hjälp mot uppblåst/svullen mage?

    Ursäkta tråden men detta problemet har jag haft ett tag nu, har varit hos läkaren och fick dricka någon smörja rent ut sagt som gjorde magen lite "lösare" vilket visst,hjälpte toalett besöken men inte magen.
    Jag blir lika besviken varje gång jag går till läkaren för dem vet aldrig vad fan det är och det är lika jobbigt.

    Dricker PROVIVA för att lugna magen, VARJE gång jag äter, dricker något eller bara tar nåt litet, säg ett äpple, morot, godisbit osv, så får jag så ont i magen och jag blir så uppblåst så det är sjukt jobbigt. Med tanke på att då helt plötsligt måste man knäppa upp ena knappen på mina jeans på jobbet. Smått irriterande.

    Haha,snälla säg inget i stil med "gå på toa" för tro mig,så långt har jag också tänkt men detta har pågått i snart 2år och har gått till läkaren men får samma svar tillbaka och får betala i onödan nästan känner jag. Inte mjölk allergiker,glykos eller något liknande så ni vet.

    Tänkte mest kolla om någon har haft samma problem som mig och isf,vad gjorde ni mer än läkarbesöken? Hjälpte det ni gjorde? Löste det sig? Tips?

  • Svar på tråden Hjälp mot uppblåst/svullen mage?
  • Aleta
    Äldre 22 Oct 10:00
    #1
  • Charli­e och Maria
    Äldre 22 Oct 10:20
    #2

    Hade samma problem. har dom kollat gallan? Man behöver inte vara alergisk mot mjölk bara för att man får bubblig mage, jag tål mjölk men slutade att dricka det, det blev kanon i magen.
    Lycka till

  • Chris2­4
    Äldre 22 Oct 10:36
    #3
    Aleta skrev 2009-10-22 10:00:56 följande:
    Har läkaren sagt något om IBS?sv.wikipedia.org/wiki/Irritabel_tarmwww.magotarm.se/foldrar/ibs.html
    Ja,läkaren trodde jag hade det ett tag, var ju svårt med toa besöken som sagt ett tag och då blev det att jag fick dricka den där smörjan som dem trodde skulle hjälpa,även lite annan antibiotika men det hjälpte inte hela vägen. Ett tag blev det mitt fel för jag var för stressad,la av med all kaffe o sånt som kunde besvära mig, försökte att stressa "ner" på jobbet men det blev inte bättre.

    Till slut ger man ju upp liksom.
  • Chris2­4
    Äldre 22 Oct 10:42
    #4

    Charlie och Maria skrev 2009-10-22 10:20:34 följande:


    Hade samma problem. har dom kollat gallan? Man behöver inte vara alergisk mot mjölk bara för att man får bubblig mage, jag tål mjölk men slutade att dricka det, det blev kanon i magen.Lycka till
    Nej men bubblig mage var ju inte det enda problemet jag hade,därför kollade dem allt med mjölk producter till allt annat. Känns som om jag har prövats för allt liksom.
    Nja,jag dricker ju inte mjölk om jag ska va ärlig, till kaffet ibland och O´boy då och då :)
  • Alexxx­i
    Äldre 22 Oct 10:44
    #5

    Chris, äter du mkt fibrer?

  • Chris2­4
    Äldre 22 Oct 10:45
    #6
    Alexxxi skrev 2009-10-22 10:44:42 följande:
    Chris, äter du mkt fibrer?
    hahaha, snäckan, hela jag är en stor fiber snart! :)
    Så ja, äter ganska så rikligt med fiber faktiskt.. äter inte ljust bröd av nåt slag eller ljus pasta osv, allt ljust undviker jag, därför jag och Josef har delade mat/kost i vårt skafferi :)
  • Linade­sign
    Äldre 22 Oct 10:58
    #7

    Har du provat kiselgel?
    www.vitaminvaruhuset.se/shop/

  • Alexxx­i
    Äldre 22 Oct 10:58
    #8

    Ja men gumman det är problemet. Så gjorde jag med, bantade och åt nästan inget med kolhydrater, massa fibrer och så. Men det är inte bra i slutändan, jag va så hård i magen att jag nästan bölade varje dag jag skulle ta på mig byxor, hahaha.

    Jag stressar ganska mkt med, gör du d?

    Men nu är det bättre, försök att inte stressa, ät MYCKET grönsaker, det har jag märkt nu på sistone att magen mjuknar och ÄT INTE bara fibrer det är inte bra tro mig, har jag till o med läst i flera tidningar och hört.

  • Mirey
    Äldre 22 Oct 11:08
    #9

    Man Chris hallå!! Vi har juh en apotekare i vårt paket ta 3 bet för 1 ;) Henne måste du juh fråga!!

  • kikel
    Äldre 22 Oct 11:14
    #10

    Kan vara laktos intolerant inte mjölk i sig för är du mjölk allergiker tål du inte mjölk protoinet men är du laktos intolernt är det sockret i mjölken testa laktos fria mjölkprodukter och se hur det går! Smakar som vanlig mjölk då det är vanligmjölk dör de tagit ur laktosen (sockret)

Svar på tråden Hjälp mot uppblåst/svullen mage?